Los bericht bekijken
Oud 8 mei 2025, 12:05   #71
Schelfie
Minister-President

Schelfie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
De vergelijking met extreem-rechts in Vlaanderen (het Blok) en de MAGA club binnen de republikeinse partij is voor jouw rekening. Die MAGA zeloten zijn watjes in vergelijking met kernracisten, neo-fascisten en omvolkingstheologen zoals PhDW, sam van rooy e.a.
Dat die niet rondlopen met bakkebaarden, een kale knikker en een walrussnor wil niets zeggen. Ook neo-fascisten gaan naar het parlement in een maatpak, en verplaatsen zich met een Maserati.
Maar man alstublieft. U raaskalt en schuimbekt van woede. Ja, ik ben geen fan van de gedachtengoed van het VB en zal nooit hen steunen of op stemmen.

Maar wat u hier zit neer te pennen tart alle verbeelding. Er is geen enkel bewijs dat, wat u hier staat te bazelen over De Winter en Co zij ook daadwerkelijk zo denken en handelen. Geen enkele.

Citaat:

double downing on the ignorance...
Hou je valse gevoel van superioriteit bij je, wil je? Of is dat nog een restant van dat schuimbekken, elke keer er een nuance wordt gemaakt over het VB...

Citaat:
Nee Schelfie, het volk besliste niet over wie mag/moet meeregeren. Het volk kiest zijn volksvertegenwoordigers. Wat trouwens zo is in elke parlementaire democratie. Ook in Nederland.

Je illustreert gewoon dat je niet begrijpt hoe coalitievorming werkt, en/of wat een meerderheid is. Begin bij het begin : het volk kiest de wetgevende macht. Niet de uitvoerende macht.
Neen, kiezers kiezen inderdaad niet de uitvoerende macht, maar uit die volksvertegenwoordigers van de wetgevende macht die wij verkiezen komen wel de leden van de uitvoerende macht. Dus indirect stemmen wij daar wel op.

En coalitievorming is uiteraard nodig. Nergens nog haalt een partij 51% van de stemmen. Wat wel verkeerd is, is het bij voorhand uitsluiten van partijen want "Hun ideologie staat mij niet aan". Als 1/4de van de stemmers van een regio of land op die "uitgesloten" partij stemmen lijkt het mij niet meer dan logisch dan dat die partij toch meegenomen wordt in een coalitievorming.

Het meest democratische en logische vorming van een regering lijkt mij dat de eerste en 2de en 3de,... grootste bij elkaar komen en een regering vormen totdat men minstens de 51% krijgt...

Laatst gewijzigd door Schelfie : 8 mei 2025 om 12:06.
Schelfie is offline   Met citaat antwoorden