Los bericht bekijken
Oud 13 mei 2025, 23:58   #15
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.548
Standaard blijven hangen...

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Lees eens door wat fietsers allemaal durven of onder invloed rijden, en de causale analyse staat op blz 44.
Stukje verantwoordelijkheid fietser, alvast het meeste met 35%.

Citaat:
5.2 Causale analyse

5.2.1 Verantwoordelijkheid voor het ongeval

De processen-verbaal geven de mogelijkheid om na te gaan welke weggebruiker verantwoordelijk is voor het
ongeval. Daarbij kan één van de betrokken weggebruikers verantwoordelijk worden geacht voor het ongeval,
maar is het evengoed mogelijk dat beide betrokken partijen een rol spelen in de totstandkoming van het
ongeval. In Tabel 9 zien we dat 35% van de fietsers een verantwoordelijkheid toegekend krijgt voor het
ongeval.
De andere weggebruiker is verantwoordelijk in 31% van de ongevallen. In 15% van de ongevallen
is er een gedeelde verantwoordelijkheid tussen de fietser en de andere weggebruiker. Het is opvallend dat in 18% van de ongevallen geen van beide partijen verantwoordelijk is voor het ontstaan van het ongeval. Hier gaat het bijvoorbeeld om: een fietser die slipt op een glad wegdek, een fietser die ten val komt door slecht geplaatste signalisatie, fietsers die een hartaanval krijgen, enzovoort.

Tabel 9 Verantwoordelijkheid voor de totstandkoming van het ongeval
Aantal Aandeel
Alleen de fietser is verantwoordelijk 42 35%
Alleen de andere weggebruiker is verantwoordelijk 37 31%
Gedeelde verantwoordelijkheid 18 15%
Geen van de betrokken partijen is verantwoordelijk 21 18%
Onbekend 2 2%
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 14 mei 2025 om 00:00.
Micele is offline   Met citaat antwoorden