Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IJsboer
De paradox "Rusland is evil" en tegelijkertijd glimlachend de duimen omhoog steken naar Israël is iets waar niet alleen ik, maar heel veel mensen in het Westen (behalve de hypocrieten die op extreme partijen stemmen) braakneigingen van krijgen.
|
Maar het gaat helemaal niet over "goed" en "kwaad" in een of andere morele absolute norm he. Het gaat over "in ons voordeel" dan wel "in ons nadeel".
Het afmaken van Hamas terroristen is duidelijk in ons voordeel. Het binnenvallen van Europa via Oekraine in ons nadeel. Dat is wit versus zwart.
Ik begrijp de kritiek niet op Israel, behalve dan dat het veel te traag gaat.
Kijk, de bedoeling is toch van alles wat met Hamas te maken heeft te extermineren, daar kan je moeilijk tegen zijn. Hoeveel Hamas strijders waren er ? Op zijn minst 40 000. En hoeveel volk in Gaza zijn Hamas sympathisanten, steunen en dergelijke meer ? Misschien zelfs 30% van de bevolking ginder.
Dus zelfs als men puur enkel en alleen al het terroristengespuis daar wil liquideren moeten we minstens aan iets van een 600 000 doden zitten wil men dat iets of wat succesvol noemen. En aangezien Hamas en hun sympathisanten zich onder de bevolking begeven, is een collateral damage onvermijdelijk. Als dusdanig zou men gemakkelijk een klein miljoen doden moeten VERWACHTEN als men die missie tot een goed einde wil brengen.
Awel, Israel zit daar mijlenver van vandaan. Dus, op het punt na dat ze veel te veel treuzelen en weinig resultaten boeken na, zie ik niet in waarom men Israel scheef zou bekijken.