Los bericht bekijken
Oud 21 mei 2025, 06:19   #4
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans Bekijk bericht
Auxerre Eau:

Abonnement 6 maand : 35,76€
Prijs verbruik per m³: 2,99€

Dat is het.

Waterfactuur vorige woning in Riemst

Vastrecht (abonnement) 6 maand: 50€
Prijs verbruik per m³: 5,96€

Verder zit er hier geen kalk in het water, een waterverzachter is niet nodig.

De watermaatschappijen in Limburg rekenen dus het dubbel aan vergeleken met onze regio Auxerre.
Zeer merkwaardig gezien in Limburg een veel kleiner gebied moet voorzien worden van een drinkwaternetwerk. 375 inwoners /km² tegen 50 inwoners/km²
Mijn gemeente (Pidpa):

Vastrecht (abonnement): €53/jaar (incl btw)
Korting per gedomicilieerde: €10,6 (incl btw)
Vastrecht voor mijn gezin (3 pers): €21,2 per jaar

Prijs verbruik per m3: €2,23/m3 (incl btw)

Even de vergelijking maken met Auxerre Eau, gesteld een verbruik van 100m3 per jaar:

Auxerre: 2 x €35,76 + 100 x €2,99 = €370,52

Mijn (Belgische) gemeente: €21,2 + 100 x 2,23= €244,2

Kortom: u betaalt bij Auxerre Eau maar liefst 50% meer voor uw water dan ik bij Pidpa.

Proficiat!!

Prima meanwhile maar weer...

En om het nog maar weer eens compleet te maken: uw rekening aangaande Riemst klopt ook van geen kanten.

Vast recht Riemst (Watergroep): €53 incl btw (per jaar en niet per half jaar zoals u beweert)
Korting: €10,6 per gedomicilieerde (waar u zedig over zwijgt)
Prijs per m3: €2,9166 incl btw ( ongeveer de helft van wat u beweert)

Prijzen per m3 zijn in beide gevallen (mijn gemeente en Riemst) het basistarief. Dit betekent dat dat geldt voor de eerste 30m3 per wooneenheid plus 30m3 per gedomicilieerde.
Voor een gezin van 3 betekent dat dat je al 120m3 kan gebruiken vooraleer je in het hogere tarief terecht komt. Meer dan genoeg voor een doorsnee gezin.

U rekent in Riemst het hoogste tarief vanaf de eerste m3 en gebruikt dan nog een verkeerde prijs ook. Juist is €5,83 en niet uw €5,96.

Tenslotte beweert u dat het vastrecht van €50 per haljaar geldt terwijl het wel degelijk voor een heel jaar is. Check de website van de watergroep en/of pidpa.

Uw bewering dat men in Limburg het dubbele aanrekent van in Auxerre klopt weer eens van geen kanten. Het is eerder andersom. Je betaalt het dubbele in Auxerre!!

Soit: weer maar eens een draad die nog geen klein beetje de mist in gaat.
Prijzen in België blijken goedkoper dan in Auxerre en u gebruikt dan nog valselijk verkeerde tarieven voor de Belgische situatie.

Top-draad Johan!!

Laatst gewijzigd door BigF : 21 mei 2025 om 06:25.
BigF is offline   Met citaat antwoorden