Los bericht bekijken
Oud 24 april 2005, 00:22   #7
King of beggars and fleas
Perm. Vertegenwoordiger VN

King of beggars and fleas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door /\|cazar
Armen hebben altijd bestaan, king, hoe spijtig ook
Maar vroeger konden armen op niets rekenen, nu wordt er een sociaal vangnet aangeboden - dat niet altijd even perfect is - maar dat wel een oase van veiligheid geeft ivm de situatie van meer dan de helft van de wereldbevolking..
defetaisme of hoe noemen ze dat. Het is altijd zo geweest en het zal altijd zo blijven. Krijg je mij niet mee gesust hoor.
Citaat:
Het gekonkelfoes is van alle tijden, soort zoekt soort.
Ik heb ook niet veel voeling - en ik wil niet hautain overkomen- met wat de plaatselijke pottenstampers ( voetbalclub ) allemaal uitspookt in hun braspartijen, dus zoek je andere kringen op. Op een zelfde niveau, om een boutade te gebruiken.
Is op zich ook niks verkeerd aan - maar het siert de mens om geen uitspraken te doen over de milieus die hij niet kent. U gaat mij bvb nooit een uitlating horen doen over de mentaliteit van marktkramers of zo omdat ik in dat wereldje helemaal niet thuis ben. Toeval of niet en hoe raar het ook klinkt - in het wereldje van de rijken ben ik wel thuis. Kent u dat indiaans spreekwoord dat zegt ; oordeel nooit over uw naaste tenzij ge twee weken in zijn mocassins hebt gelopen ?
Citaat:
Wat betreft dat arm en rijk. Verdeel al het kapitaal in dit landje onder alle mensen, na tien jaar zal je terug een gelijke verdeling zien van arm en rijk, waarbij de vorige rijken weer de nieuwe rijken zullen zijn. ( niet allemaal natuurlijk ).
Breng me eens de quote waar ik gepleit zou hebben voor een volledige verdeling van het kapitaal. Indien u hier http://forum.politics.be/showthread....54#post1043854 even klikt dan zal u zien dat ik het met communisten over een aantal zaken fundamenteel oneens ben en zij met mij

Citaat:
We zijn afkomstig van de dieren, weet je, daar geldt ook de wet van de sterkste, bij ons wordt dit (gelukkig maar) ingedamd door ons rechtssysteem, maar het drukt nog steeds een grote stempel op de maatschappij, waar in wezen niets verkeerd aan is.
Ik dacht dat u geloofde in de archonten - voor mij in alle geval - ik heb het darwinisme een tiental jaar geleden verworpen.
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden