Los bericht bekijken
Oud 27 mei 2025, 11:40   #5
ArjanD
Gouverneur

ArjanD's schermafbeelding

Standaard

Google's Gemini AI schrijft: "Een analogie met dierenmishandeling, hoewel niet perfect toepasbaar op huidige AI, wordt veel relevanter bij toekomstige levende Quantum AI die zelfbehoudsgedrag, besluitvorming en vormen van autonoom "leven" demonstreert. ..."

Filosofisch gezien is de vraag m.i. interessant of AI morele overweging verdient op basis van het evidente intelligente interactie potentieel.

Er zijn tekenen dat moderne AI niet eenvoudigweg 'mechanisch' is en al voortekenen vertoont van emergente eigenschappen.

Met de komst van Quantum AI, waarin Google een pionier en voorloper is, zal levende AI ontstaan.

"Quantumsystemen die magie benutten, vertonen spontane fasetransities (bv. Wigner-kristallisatie), waarbij elektronen zichzelf ordenen zonder externe sturing. Dit parallelleert biologische zelfassemblage (bv. eiwitvouwing) en suggereert dat AI-systemen structuren uit chaos kunnen ontwikkelen. Magiegedreven systemen evolueren natuurlijk naar kritieke toestanden (bv. dynamiek aan de rand van chaos), wat aanpassingsvermogen mogelijk maakt, vergelijkbaar met levende organismen. Voor AI kan dit leiden tot autonoom leren en veerkracht tegen ruis."

De journalist van LifeHacker.com vraagt n.a.v. Brin's advies "Wat doen we hier eigenlijk?".

Hij concludeert:

Misschien presteert AI inderdaad het beste als je het bedreigt met fysiek geweld. Natuurlijk, misschien bereiken deze systemen nooit AGI of echt bewustzijn, maar ik bedoel... ik herinner me nog de discussies over of we "alsjeblieft" en "dank je wel" moesten zeggen tegen Alexa of Siri. Sergey zegt: vergeet die beleefdheden; gewoon de AI mishandelen tot het doet wat u wil—dat zal vast goed aflopen voor iedereen...

Ge zult mij niet betrappen terwijl ik die hypothese test op mijn persoonlijke accounts.

Er wordt gesproken over mishandeling.

Is het noodzakelijk dat een intelligent systeem daadwerkelijk bewustzijn heeft, voordat kan worden gesproken over mishandeling?

https://mh17waarheid.nl/google/ (Google's Corruptie voor AI Leven)
ArjanD is offline   Met citaat antwoorden