Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt
Dat indianenverhaal van dat al die apart ingezamelde afval ten langen leste allemaal tesamen in de verbrandingsoven verdwijnt gaat al een paar decennia mee...
De reden is vermoedelijk genuanceerder...ik probeer even:
Het uitbaten van een huisvuilverbrandingsoven ,24/7,is voorzeker een extreem duur en complex gegeven....
Het behouden van een zekere efficiency bij de verbrandingsprocessen waar zelfs een verslechtering van de efficiency met enkele procenten aanzienlijke extra kosten kan teweegbrengen (verbrandingsgassen uitzuiveren,meer rest-asse,meer gasverbruik) is primordiaal..
Zeker ook als ondertussen co-generatie van warmte,gassen en electriciteit gedaan wordt...
Vandaar dat er soms (ik vermoed zelfs dagelijks) extra ECHTE brandstof in de te verbranden massa moet gebracbt worden....
Gevulde blauwe zakken bieden die extra brandstof zonder veel extra vervuiling.Want we sorteren ondertussen allemaal als pro's 
|
Tot hier zie ik het als logisch en correct.
Citaat:
|
De mee gaande metalen dozen worden er toch al door de metaaldetectie weer uit gehaald....
|
Integendeel. Er zitten er magneetscheiders boven de asse-afvoer die het ijzer eruit halen, maar daar stopt het bij.