Los bericht bekijken
Oud 4 juni 2025, 07:15   #1
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard Jongen op step overleden na aanrijding door politiecombi

11-jarige jongen op step komt om na aanrijding door politiewagen bij achtervolging in Brussel: “Een ware nachtmerrie”
Een 11-jarige jongen die op een step reed, is maandagavond om het leven gekomen na een aanrijding door een politievoertuig in een park in Brussel. Het Comité P onderzoekt de zaak.

https://www.standaard.be/binnenland/.../69836292.html

Hoe erg dit ook allemaal is, ik lees en hoor nergens iets over de verantwoordelijkheid van de ouders.

Een 11 jarige jongen met de step op de openbare weg laten rijden is absoluut niet oké.
Politieagenten zagen de jongen rijden en vonden dat hij er wat jong uitzag om met zo'n step te rijden, en wilden bijgevolg de jongen controleren.

De jongen sloeg op de vlucht en de politie zette de achtervolging in.
De jongen reed naar het park, de politie volgde, want ze wilden kost wat kost de jongen vatten.

Als ik dan (in de media) hoor dat de politie nooit dat park had mogen inrijden, dan stel ik me de vraag: "Is zo'n park zoiets als het kerkasiel vroeger?".

Wat moesten de agenten doen?
  • De achtervolging stopzetten?
  • Te voet achter de stepjongen aangaan?
  • ...?

De media kon het natuurlijk niet laten hé.
De broer van de jongen, die zich enkele jaren geleden doodreed tegen een politiecombi, mocht opdraven.

Totaal onvergelijkbaar, onvergelijkbaar op het feit na dat het telkens om een jongere gaat die op de vlucht sloeg voor politiecontrole.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden