Los bericht bekijken
Oud 11 juni 2025, 17:58   #272
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Ze noemden het een achtervolging “tegen lage snelheid, met zwaailicht en sirene”, maar agenten betrokken bij dood van Fabian (11) logen over zowat alles

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20250611_95882663

Afw8 maar fraai lijkt het op zijn minst. Voor wat en van waar is alleszins politiemensen die liegen vind ik beneden alle peil.
Je verwacht van een politieagent op zijn minst een betrouwbare weergave van de feiten.

Als nu blijkt dat ze zich niet aan de regels hebben gehouden en daarbovenop nog eens liegen over de feiten is een enkelband volgens mij nog een lichte straf.

Er bleek (buiten het feit dat de jongen op een step stond) dat er ook geen enkele aanwijzing was om die jongen aan te houden, laat staan te achtervolgen. Geen drugs, geen geweld, niets meer dan een simpele verkeersovertreding.

Stel je eens voor dat de flikken voortaan voor elke simpele verkeersovertreding met de auto door een park gaan racen.
Dat is te gek voor woorden en dus is de (voorlopig opgelegde) enkelband volgens mij meer in proportie tot de feiten dan dat de achtervolging in proportie was.

Laatst gewijzigd door BigF : 11 juni 2025 om 17:58.
BigF is offline   Met citaat antwoorden