Ik heb iets gelijkaardigs meegemaakt.
Het formulier dat je moet invullen is inderdaad zeer dubbelzinnig. Je moet als het ware schuld bekennen.
En waarom wordt die foto niet automatisch toegestuurd?
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20250611_92766566
Citaat:
Ludwig moet nu een formulier invullen om aan te tonen wie met zijn firmawagen Mercedes GLC Hybride reed. “Als ik dat niet doe binnen de 15 dagen, dan volgt een boete van 500 euro”, zucht hij. “Maar ik kan dat niet invullen, want ik weet niet wie er met dat voertuig met mijn nagemaakte nummerplaat reed.”
Klacht neerleggen
“Ik heb inmiddels contact opgenomen met de federale politie en die zouden het dossier ‘on hold’ zetten. Ik vroeg de foto op, maar die konden ze me niet bezorgen, dat was bij een andere dienst waarvan ik het nummer en de gegevens niet heb.”
Navraag bij verschillende lokale politiezones in Vlaams-Brabant, leert dat de enige “oplossing” voor Ludwig om verdere problemen te vermijden, het laten schrappen van zijn nummerplaat is en een nieuwe aan te vragen. “Dit gaat om een geval van ‘onvrijwillige buitenbezitstelling’”, legt een korpschef uit. “De man in kwestie legt best klacht neer bij zijn politiezone en vraagt een formulier aan om de nummerplaat te schrappen bij de Dienst Inschrijving Voertuigen (DIV) om verdere problemen te vermijden.”
|