Los bericht bekijken
Oud 11 juni 2025, 22:21   #123
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bedrijven docter Bekijk bericht
De omzet explosie in apm ed was niks anders dan fictieve facturen aan pro consult om het geld zwart terug te bezorgen aan de klanten van pro consult.Coumans had tientallen firma´s om dat te doen,hij hoopte hierdoor niet op te vallen.Dus de omzet explosie bij apm was slechts het topje van de ijsberg.
Paul

Even dus mijn 'herziening inkomstenbelasting - zaakvoerder APM&ed bvba (!!??) -boekjaar 2007 - samenvatten:

We hebben dus een facturenzwendel - het strafrechtelijk te onderzoeken misdrijf.
We hebben de dader - Patrick Coumans
We hebben de toekomstige straf die dient uitgesproken te worden na vonnis voorzien voor 29-06-2025.

Wat doet de fiscus van Namen (2008/2009) met deze gegevens? Verbeter me indien ik verkeerd ben.

Ze spreken niet van een misdrijf, het zwart geld dat wordt terug gegeven aan klanten worden ... legale investeringen van de
zaakvoerder, extra voordeel voor de fiscus: - op die wijze wordt voor onterecht belaste burgers elke bestaande
en toekomstige de link met het strafrechtelijk onderzoek (en reële correcte info) doorgesneden
.

Bij de dader kan geen geld worden achterover gedrukt dus kijken ze waar wel geld te vinden is.

In plaats van op de straf te wachten na grondig onderzoek en vonnis beslist de fiscus in 2009 al zelf te straffen op basis van
een papieren constructie die niks te maken heeft met de realiteit.

Denk je dat dit binnen de fiscus een aanvaardbare werkmethode is?
Zijn het stommiteiten van enkele slecht opgeleide 'fiscale experten' of is deze manier van werken van bovenaf opgelegd?

Ik ben er zeker van dat deze draad ook door mensen die binnen de fiscus werken wordt gevolgd. Misschien kunnen die hier eens op antwoorden.

Laatst gewijzigd door Johan Daelemans : 11 juni 2025 om 22:35.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden