Los bericht bekijken
Oud 12 juni 2025, 23:54   #248
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Eberhard Leclerc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cato Bekijk bericht
Een groot deel van de VVD is niet liberaal , maar rechts conservatief.
Eigenlijk is D66 de enige liberale partij in Nederland.
De VVD kun je beter vergelijken met N-VA in Vlaanderen.
De strijd Rutte -Verdonk speelt na jaren nog steeds een rol in die partij.
We zullen het theater wel weer zien op het congres.

citaat Telegraaf:

Vertwijfelde VVD’ers verdeeld over koers van Yesilgöz: ’Uitsluiting van PVV zal VVD en Nederland duur komen te staan’
Lokale VVD-politici en -bestuurders dreigen uit de partij te stappen als Dilan Yesilgöz de PVV blijft uitsluiten en samenwerking zoekt met GL. ,,Ik ga mij niet committeren aan een partij die regeert met antisemieten.”

Leon van Noort, bestuursvoorzitter van de VVD-afdeling Barendrecht en oud-wethouder, is woest. ,,Het is een krankzinnige keuze van Dilan Yesilgöz om de PVV te parkeren en de deur open te zetten voor GroenLinks, waarvan een deel ronduit antisemitisch is. Dit betekent de doodsteek voor de VVD. Het is bovendien een dikke middelvinger naar 25 procent van de Nederlandse kiezers. Hoe wil zij dan rechts-liberaal beleid gaan voeren?”

Van Noort staat niet alleen met zijn kritiek binnen de VVD. Bart Drenth, oud-voorzitter van het Thematisch Netwerk Cultuur en Media binnen de VVD en oud-voorzitter MKB Amsterdam: ,,Uitsluiting van de PVV zal de VVD en Nederland duur komen te staan.” Ferry van Wijnen, raadslid in de gemeente Zuidplas: ,,Mocht de VVD de PVV blijven uitsluiten en in zee gaan met GroenLinks dan weet ik niet of dit nog mijn partij is.”

Voor deze lokale VVD-politici hangt veel af van de uitkomsten van het partijcongres aanstaande zaterdag. Van Noort: ,,Een motie waarin we steun uitspreken aan Israël is voor mij cruciaal. Als de partij een beweging maakt richting GL, zoals de groep rond Klaas Dijkhoff nu voorstelt, dan zullen veel VVD’ers die ik ken massaal opstappen. Ik ben er dan zelf ook helemaal klaar mee. Ik ga mij niet committeren aan een partij die regeert met antisemieten.

https://www.telegraaf.nl/binnenland/.../71319438.html
Goede vergelijking met de NVA.

Ook binnen de NVA wordt GAZA steeds meer een splijtzwam.
En ook de NVA heeft islamofoben in de gelederen.

Laat die in beide partijen aub opsodemieteren naar Wilders of de VB.
Eberhard Leclerc is nu online   Met citaat antwoorden