Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler
Heeft dat iemand geschreven?
|
Ik stel een vraag.
Mag dat?
Of moet ik dat voortaan eerst aan u vragen?
Citaat:
Maar u bent wel constant het onverdedigbare aan het verdedigen, want u bent niet in staat om te werken, dus zullen al die plussers niet in staat zijn om te werken.
|
Ik denk dat jij niet goed kan lezen eh?
Ik verdedig nergens dat iemand zo maar in een hangmat moet kunnen blijven liggen. Dat is helemaal mijn punt niet.
U maakt er dat van.
Mijn punt is dat het niet eerlijk is dat vele oudere werkloze nu hun uitkering afgenomen wordt omdat het
a) in veel gevallen niet hun schuld is dat ze werkloos zijn
b) in veel gevallen niet evident is om werk te vinden
c) in veel gevallen zelfs niet evident is om een opleiding te volgen
d) in veel gevallen zo is dat die mensen al heel hun leven gewerkt hebben en bijgedragen hebben
e) er door de regering totaal geen moeite wordt gedaan om werk te voorzien voor die mensen
f) die mensen tegenwoordig gewoonweg afgeschilderd worden als profiteurs
Dat is mijn punt. Ik wil helemaal niet in een hangmat blijven hangen.
Weet jij dat men bij VDAB tegen mij zegt dat ik misschien maar eens rond moet kijken voor een vrijwilligersjobke. Omdat zij ook geen opties meer voor mij zien. Dat zegt VDAB eh. Degenen die mij moeten helpen werk te vinden.
Daar mag de regering iets aan doen. Werklozen aanpakken: prima. Zolang die mensen een alternatief hebben.
Maar daar knelt het schoentje.
Werklozen aanpakken wel. Maar voor een alternatief (werk) zorgen; nope!!
Dat is mijn probleem.
Niet dat ik in een hangmat wil blijven hangen.
Als ik dat wou doen kan ik beter de raad van VDAB volgen. Beetje soep gaan uitscheppen in de gaarkeuken en gewoon blijven doppen.
Het feit dat ik tientallen sollcitatiebrieven rondstuur bewijst net dat ik dat niet wil.
Van VDAB moet ik dat al lang niet meer doen.
Citaat:
Dat er veel plussers al twintig jaar stempelen (en daarbij misschien in het zwart gewerkt hebben) daar heeft u het nooit over, laat dit nu net ons punt zijn.
|
Awel, dan moet u daar over praten.
Mijn punt zijn de mensen die niet profiteren. Die best wel willen werken maar de mogelijkheid niet krijgen.
Dat er naar de profiteurs gekeken wordt en dat die er tussenuit moeten, daar heb ik geen problemen mee.
Maar dat er niet naar de mensen gekeken wordt die niet profiteren, die moeite doen om werk te vinden maar het gewoon niet vinden, dat is dan weer mijn punt.
Ik begrijp niet waarom u daar een probleem mee heeft.