Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler
Als ik zie wat u hier kunt, hebt u de beginnerscursus Windows echt niet nodig.
|
Dus als je een tekst op een forum kan typen ben je plots geschikt om een job in administratie of IT uit te oefenen?
Citaat:
En een opleiding krijg je meestal in het bedrijf omdat bedrijven meestal werken met speciale programma's.
|
Ja, inderdaad.
En vraag eens na in zo'n bedrijf bij wie ze de moeite gaan doen om die programma's aan te leren.
Ik kan u verzekeren: een 55-jarige wiens computer-kennis niet veel verder reikt dan een mailje sturen en een post op een forum typen staat daar niet als eerste in de rij.
Wat jij hier nu doet is een zo vaak gemaakte fout.
Mensen schijnen te denken dat wanneer er voor een 55 jarige een geschikte job voor handen is, die 55 jarige die job ook sowieso gaan krijgen.
En dat klopt voor geen meter.
Alle jobs waar ik op gesolliciteerd heb zijn jobs die voor mij als 55 jarige haalbaar zijn. Zelfs met mijn beperkingen.
De reden dat ze mij niet aanwerven is gewoon mijn ouderdom en medische voorgeschiedenis.
Niet het feit of ik al dan niet geschikt ben voor de job.
Als ik ga sollciteren en ik zit in de wachtzaal naast een van gezondheid blakende jonge snaak weet ik al hoe laat het is.
En dat gebeurt niet 1 keer.
Dat heb ik al verschillende keren meegemaakt.
Dat is dan ook weer een punt van me.
Pak ook de bedrijven aan.
Als de 55-plussers aan het werk moeten ligt het grootste deel van de verantwoordelijkheid bij de bedrijven.
Als werkloze kan je niet veel meer doen dan er sollciteren.
Maar de bedrijven: die laat de regering ongemoeid. Die moeten geen 55 plussers aannemen. Nee, die gooien we wel van de dop.