Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon
Goed, als er dan zelfs in een onafhankelijk Vlaanderen geen verandering mogelijk is, dat de onafhankelijke Vlaamse republiek altijd Belgie blijft tot in de eeuwigheid, dan stoppen we toch met moeite doen.
We gaan verder zoals we bezig zijn en doen alsof er nooit een eind aan kan komen.
Wat ik me echter afvraag, dat is waarom dat alleen met Vlaanderen kan gebeuren, want onafhankelijkheid, dat brengt de wereld rond verandering met zich mee. Alleen in Belgie blijft alles hetzelfde voor altijd. Althans, dat probeert iemand ons wijs te maken...
|
Ik ben daar akkoord mee voor dingen die een "federaal aspect" hebben, maar ik zou toch denken dat op onderwijs vlak, zeker in handen van de N-VA die geen federale tegenhanger heeft aan den andere kant, en waar onderwijs allang totaal onafhankelijk is van den anderer kant, alles of bijna alles wat zou gebeuren in een echt onafhankelijk Vlaanderen, al aan het gebeuren is daar, nee ?
Ik zie niet in wat een echt onafhankelijk Vlaanderen fundamenteel zou veranderen aan de onderwijs politiek die al totaal onafhankelijk is, en die bestuurd wordt door Vlamingen die geen rekening te geven hebben "aan den overkant". Maw, dit is toch een test van "onafhankelijkheid" nee ?
Ik ben het totaal eens dat op economisch, politiek en fiskaal vlak, er veel zou kunnen verbeteren/veranderen, maar NIET op vlak van onderwijs dat die onafhankelijkheid al bereikt heeft, nee ? Dat is toch een echte meter van de "onafhankelijkheid" zou ik denken.