Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Oma
Gij meent ook nog dat alle problemen in één klap opgelost worden door geen dierlijke producten meer te eten? 
Klimaatverandering opgelost
Stikstofprobleem opgelost
Luchtvervuiling opgelost
Ziektes opgelost, zelfs kanker opgelost
Dierenleed opgelost
Gij maakt de politiekers werkloos... 
|
met orgaanveroorzaakte problemen bedoelde ik de uitstoot van methaan door herkauwers, de uitstoot van reactieve stikstof door de veeteelt, de uitstoot van ammoniak en fijnstof door de veeteelt, de zoonotische ziektes afkomstig van veedieren,... Die problemen worden wel volledig opgelost bij overschakeling naar diervrije voeding. Dat wil niet zeggen dat alle klimaatverandering, luchtvervuiling,... opgelost wordt, want er zijn naast organen van dieren nog andere oorzaken van die problemen.
Citaat:
Awel, vermijd jij dan maar al deze orgaanveroorzaakte problemen en eet enkel nog diervrije eiwitproducten zoals plantaardige vleesvervangers, celkweekvlees en ook nog gebakken sprinkhanen, wormen en insecten
|
bij eten van insecten gaan we nog wel probleem van dierenleed hebben.
Citaat:
maar laat andere mensen eens zelf kiezen wat ze eten, dat doet gij toch ook?
|
Je wil dat ik jou zelf laat kiezen om problemen te veroorzaken? Zou jij ook zo anderen zelf laten kiezen om problemen te veroorzaken?
Ik zeg gewoon dat het eten van dieren zorgt voor problemen voor anderen, en als jij dan kiest om nog dieren te eten, dan kies je dus voor het veroorzaken van problemen voor anderen. Dan kun je je de vraag stellen of dat wel verantwoord is.
Mogen mensen volgens jou echt volledig zelf kiezen wat ze eten? Wat als sommigen kiezen om mensen, baby's, honden, katten, chimpansees, dolfijnen,... te eten?
Citaat:
dat wordt dan nog 1 dag charcuterie en de rest van de week choco of droog brood?
|
waarom enkel die opties? Als je een ding niet meer eet dan zou je enkel nog maar een paar dingen gaan eten? Als je geen appels meer eet ga je enkel nog bananen en druiven eten? Waarom vermeld je niet al het vegan broodbeleg en charcuterie bijvoorbeeld? Ik eet geen dierlijke charcuterie, en denk dat ik toch wel al gauw aan meer dan twintig verschillende dingen kom die ik regelmatig op mijn boterham doe.
Citaat:
Blablabla.....en de grammetjes afwegen, hé?
|
raadde de hoge gezondheidsraad aan om grammetjes af te wegen? Ik zie dat nergens staan.