Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove
1)Tuurlijk mogen die er in die sterven wel vanzelf uit of ken jij veel mensen die 30 jaar of meer met hun VW diesel rijden ?
|
Heel veel diesels die geen 15 jaar oud zijn.
En het betreft alle diesels. Niet alleen die van de VW-Gp.
Want Euro 5 diesels zijn maar 11-12 jaar oud en mogen 2027 Brussel niet meer in, of 2 jaar uitgesteld door woke.
Citaat:
Trouwens als begoede mensen met hun niet zelden dure oldtimers
|
Atmosferische benzines Fred, oldtimers zijn benzines voor 99,9%. Wie weet hier en daar een Mercedes diesel 300 TD.
Enkel die wagens met O-plaat ingeschreven, de mijne van 36 jaar dus al niet.
En dat zijn atmosferische benzines die geen extreme NOx en al zeker geen extreme roetfijnstofproblemen hebben zoals direct ingespoten turbo-diesels (verbranden altijd met luchtoverschot)
Citaat:
er in mogen waarom dan geen oudje die met zijn dieseltje iedere week een boodschapje doet.
|
Lees jij echt geen kranten dat
vele duizenden diesels euro 5 en 6 al niet door de jaarlijkse keuring geraken?
Citaat:
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2023/02...uitstootprobl/
Ruim 15 keer meer dieselvoertuigen afgekeurd door fijnstofproblemen
In 2022 zijn er in een half jaar tijd ruim 15 keer meer moderne dieselauto's afgekeurd wegens een te hoge fijnstofuitstoot dan in heel 2021. Dat blijkt uit nieuwe cijfers van de Vlaamse keuringscentra. In totaal gaat het om ruim 33.300 auto's van euronorm 5 en 6, tegenover bijna 2.100 in 2021. De enorme stijging heeft alles te maken met de nieuwe meetapparatuur die sinds juli wordt ingezet. Vooral bij de euro 5 diesels is er een probleem, 12 procent werd afgekeurd. Euro 5-diesels kwamen tussen 2011 en augustus 2015 in het verkeer.
|
Citaat:
2) Als men buitenlanders om een of andere reden niet kan beboeten zie ik niet in waarom de niet buitenlanders dan wel moeten worden beboet ? Dat is discriminatie en een schending van het gelijkheidsbeginsel. Iedere rechtvaardige rechter zou me daarin gelijk geven.
|
Je begrijpt het nog altijd niet, natuurlijk kan men die buitenlanders flitsen, maar het verdere buitenland gaat hun data/domicile verbonden aan die nummerplaat niet vrijgeven. Dus Belgie ziet geen euro. En Polen ziet ook geen Euro als ik in Warschau geflitst wordt.
Dat ge gelijk krijgt van elke Europese rechtbank gaat daar niets aan veranderen.
Belgie heeft enkel met buurlanden die afspraken gemaakt, Nederland, Frankrijk en Duitsland. Door de Brexit is UK daar niet meer bij zover ik weet:
https://mobilit.belgium.be/nl/weg/ri...het-buitenland