Los bericht bekijken
Oud 26 juni 2025, 09:51   #15
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.415
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Waar ik woon staan al die lelijke blikken op wielen op straat en zie ik elke week wel ergens een nieuw tankstation in de publieke ruimte verschijnen. Garages dienen voor rommel of de auto's passen er niet meer in en kabels mogen niet over de voet- en fietspaden gelegd worden. Het is een minderheid in dit land die in een vrijstaande woning met grote garage woont. Helaas een grote meerderheid van de politici die de beslissingen nemen.
Waar gij woont...

Nieuwe tankstations, elke week? Die zijn toch afnemend.

Laadkabels liggen niet meer storend over voetpaden, want nergens toegelaten. Bovendien zijn stoepoplossingen in de maak, je hoeft maar te googlen. Hier in Keulen:
Citaat:
https://www.youtube.com/watch?v=FwJo60P_6KY
Köln: Wie sinnvoll ist der Lade-Bordstein wirklich?

Citaat:
Het is een minderheid in dit land die in een vrijstaande woning met grote garage woont.
Statistisch is het een meerderheid aan gezinnen (met een auto) die op zijn eigen oprit comfortabel kan laden, daar heb je het eigenlijk mis.
Ook rijenhuizen of appartementen kunnen een eigen oprit of private parkeerplaats hebben.

En wie dat niet kan heeft nog genoeg andere laadmogelijkheden.
Spijtig dat er in Be geen jaarlijks weerkerend laadonderzoek bestaat zoals in Nederland:
Citaat:
https://elaad.nl/wp-content/uploads/...rzoek-2024.pdf

De batterij van de EV voldoet meestal voor
de dagelijkse afstanden. 45% van de EVrijders hoeft onderweg nooit bij te laden, dat is 5%-punt meer dan vorig jaar. Hierbij zijn vakanties niet meegeteld.

Maar liefst driekwart van de EV-rijders laadt maximaal 1 x per maand onderweg bij.

• 81% van de respondenten heeft zonnepanelen. Dit is een toename ten
opzichte van vorig jaar, toen 77% van de EV-rijders aangaf hierover te beschikken.
Alleen kijkend naar de groep die thuis kan laden heeft zelfs 91% zonnepanelen. Van die groep gebruikt 58% de zonnepanelen om de auto direct mee te laden.

Laadgedrag algemeen (paragraaf 3.3)

• De EV-rijder geeft aan nog steeds vooral
thuis op te laden. In 2024 wordt volgens de
deelnemers 52% van de kilometers bij een
privé laadpaal thuis geladen, 6% bij het
stopcontact thuis, 15% bij openbare
laadpalen in de buurt, 5% bij openbare
laadpalen elders, 12% op het werk en 9%
bij de snellader onderweg.
• Mensen die geen privé laadvoorziening
hebben, laden 54% van de kilometers op bij
een openbare laadpaal in de buurt. Ook
wordt er door deze groep drie keer zoveel
gebruik gemaakt van laadpalen op het
werk en bijna twee keer zoveel snel
geladen.
• Alle laadinfrastructuur in Nederland scoort
een ruim voldoende of hoger. Het
thuislaadpunt wordt zoals vorige edities
het best beoordeeld met een 9,2. Het
laagst scoren laadpunten in het buitenland
(6,2), hoewel de beoordeling is verbeterd
ten opzichte van vorig jaar (5,9).
• De meeste EV-rijders (75-77%) hebben een
vast patroon (op dagen dat ze hun auto
opladen) waarop ze hun auto aan de
laadpaal zetten en er weer weghalen.
Wat wel in de toekomst een feit kan worden dat de groei van BEV kan plafonneren als de private laadinfra niet meer groeit.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 26 juni 2025 om 10:19.
Micele is offline   Met citaat antwoorden