Voor politie wegvluchtende motorrijder overleden na aanrijding en val.
Motorrijder uit Leuven vlucht voor politie en sterft bij aanrijding met voetganger
"Op zaterdag 28 juni rond 22.30 uur wilde een ploeg van de politiezone Brussel-Noord overgaan tot een verkeerscontrole van een motorrijder naar aanleiding van verschillende verkeersinbreuken", zegt parketwoordvoerder Laura Demullier.
"De motorrijder, een man van 19 jaar uit Leuven, vluchtte weg van de controle en vertoonde daarbij gevaarlijk rijgedrag. De motorrijder reed vervolgens een voetganger aan, kwam ten val en overleed ter plaatse aan zijn verwondingen."
De voetganger, een man van 19 jaar uit Brussel, werd zwaargewond overgebracht naar het ziekenhuis maar verkeert intussen niet meer in levensgevaar, aldus het parket.
Geen fouten door politie
Een expert van het parket kwam ter plaatse en het parket vorderde het labo van de federale gerechtelijke politie en een wetsdokter. Er werd ook een verkeersdeskundige aangesteld die de precieze omstandigheden van het ongeval zal onderzoeken. "Uit de eerste vaststellingen blijkt dat er geen fouten zijn gebeurd bij de interventie door de politie", klinkt het.
De familie en nabestaanden van de motorrijder en de voetganger worden bijgestaan door de dienst slachtofferonthaal van de politie. In het belang van het onderzoek en uit respect voor de nabestaanden geeft het parket geen verdere commentaar.
Dat is de derde dode waarbij politie betrokken is, waarvan er twee probeerden weg te vluchten voor controle.
Wat scheelt er eigenlijk met onze maatschappij?
Ik ben ook al tegengehouden door de politie nadat ik een overtreding beging, geen haar op mijn hoofd dat er aan dacht om te vluchten.
Nu zal de politie wel de schuld krijgen omdat de motorrijder in z'n vlucht een voetganger aanreed.
Laatst gewijzigd door reservespeler : 29 juni 2025 om 12:09.
|