Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF
Ik hou overigens wel van een nukkige Fransman.
Mijn vrouw vindt het niet leuk als we bv op een terras bediend worden door iemand die daar overduidelijk tegen zijn goesting staat maar ik vind dat dat wel bijdraagt aan de hele sfeer.
Het wordt dan alleen ook nog maar leuker als je er dan ook langer blijft zitten als je eigenlijk van plan was en ondertussen die mens lastig vallen met allerlei 'rare' verzoeken.
Meestal draaien zo ne mens zijn ogen bijna uit zijn kas als je daar iets als een Gin-Tonic ofzo besteld.
Op zo'n plekken durf ik zelfs wel eens een witte wijn met een ijsblokje in te bestellen. Niet dat ik dat oké vind, maar gewoon om die mens zijn dag wat te kleuren.
Heerlijk is dat.
|
Ook nog de tijd meegemaakt dat ze een hekel hadden aan Duitsers? Voor een Fransman klinkt Vlaams nogal als Duits, en vele decennia speelde voor sommigen nog wel de oorlog. Bij de huidige generatie zal dit wel voorbij zijn.
Zo nog vrienden meegemaakt die daar in de jaren '90 waren: oude Fransman vertelt koel heel zijn jeugd, hoe zijn broer door Duitse soldaten is gedood etc.. etc... en dan komt de vraag: "vous êtes allemand?. "Non, Belgique", en de man was plots veel vriendelijker.