djimi
Citaat:
Het zou de discussie(s) ongetwijfeld ten goede komen, mocht “tomm” willen erkennen dat persoonlijke anekdotiek nooit opweegt tegen systematische analyse van beschikbare data door grotere groepen mensen die daar hun beroep van gemaakt hebben.
|
Het hangt er natuurlijk allemaal van af wie deze "systematische analyse van beschikbare data door grotere groepen mensen die daar hun beroep van gemaakt hebben" uitvoert. Ook propaganda valt onder die noemer, zowel Russische als westerse. Hangt er allemaal van af welke data door wie geanalyseerd worden. Dat ontkent u toch niet, hopelijk? Er bestaat niet zoiets als "neutrale statistieken". Door zaken weg te laten of net toe te voegen, door de vraagstelling (zeker betreffende iets wazig en extreem subjectief als 'perceptie"), door selectieve verwerking, etc.
Citaat:
Daarnaast is het natuurlijk wel hoopgevend dat hij zo goed weet hoe “Soros & Cie” functioneren.
Dat wijst immers op tamelijk grote transparantie en behoorlijk ongehinderde verspreiding van informatie.
|
De Soros bedrijven en NGOs zijn allesbehalve transparant.
Citaat:
Of zou hij z’n duim leeg aan het zuigen zijn?
|
Altijd met uw gratuite beschuldigingen die zo gemakkelijk te weerleggen zijn.
According to its 2012 Annual Report, Transparency International is funded by western governments (with almost €5 million from the UK government) and several multinational companies, including oil companies Exxon Mobil and Shell, hedge funds KKR and Wermuth Asset Management, Deloitte and Ernst & Young.[42] Exxon Mobil itself was ranked in 2008 as the least transparent of 42 major oil and gas firms.[43]
https://en.wikipedia.org/wiki/Transp..._International
Transparency International’s donors include government agencies, foundations and trusts, corporations, and individuals. The U.S. Department of State contributed to TI in 2021. Foundations and trusts that donated to TI in 2021 included the John D. and Catherine T. MacArthur Foundation, King Baudouin Foundation, William and Flora Hewlett Foundation, and Open Society Foundations. 16
Open Society Foundations was founded by billionaire liberal philanthropist George Soros. It has granted over $4 million to the Transparency International Secretariat, and another $5,480,360 to TI Chapters globally since 2016. 17
https://www.influencewatch.org/organ...ernational-ti/
Dus naast Soros ook gewoon de Amerikaanse en Britse staat en belangrijke westerse multinationals.
Zou U een lijst van lande?n opgesteld door een organisatie gefinancierd door Rusland ook zo blindelings vertrouwen?
Dat dacht ik niet he.
Wat mijn persoonlijke "anecdotische" ervaring betreft, ik weet wel dat dit persoonlijk is, maar als je al 40 keer in een land geweest bent en telkens in aanraking bent gekomen met corruptie denk ik wel dat mijn conclusie dat dit land corrupt is meer dan anecdotisch is. Ik denk ook niet dat U een wetenschappelijke studie nodig hebt om te concluderen dat sommige stukken van Brussel vuil en gevaarlijk zijn, of dat er veel Afrikanen in Denderleeuw wonen...