Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Visjnu
Dat idee spreekt mij ook erg aan. Zo kan een overheid gebruik maken van schaalvoordeel bij het inkopen van lokale seizoensproducten en zo voor goedkope kwalteitsvolle maaltijden zorgen.
|
Dat was het idee van gaarkeukens zoals we die zagen in de historisch slechtere dagen. Ironisch genoeg was Al Capone 1 van de grote sponsors van dat soort van "groepskeukens" tijdens de grote depressie.
Ook is het een goed punt, waarmee we voedselverspilling -lokaal- kunnen tegengaan.
En als men niet wil "genieten" van die mogelijkheid, awel, ga een week uitzendarbeid doen.
Citaat:
Ik zou bij die basisbehoeften ook goedkope computers en een basis-Internet abonnement rekenen, zodat mensen toegang hebben tot alle middelen om zich te ontplooien.
|
Veel goedkoper dan een basis smartphone kan je niet gaan om dat te verwezelijken.
Maar is het aan de overheid om te bepalen wat mensen kunnen "surfen" met hun overheids-basis-pakket?
Citaat:
Bovendien heb ik er moeite mee om mijn belastinggeld naar mensen te zien gaan die het dan uitgeven aan schadelijke of onethische zaken zoals sigaretten, overdadige drank, drugs of shitcoins. Uiteindelijk maakt dat ons tot 'enablers'.
|
Bingo, 1 van de dingen waar ik op doelde met een gat in de hand.
Uitkeringstrekkers die rekeningen laten liggen*, maar geen moment zonder sigaretten zijn, om maar een voorbeeld te geven.
* een voor mij gekend voorbeeld. Dat koppel zit nu met een incassobureau aan hun broek, omdat ze een ijskast niet volledig afbetaald hadden.... Ijskast, €350... Kosten incassobureau, €4800...