Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve
Kijk, ik moet niet hebben van Hitler, want het is die kwast zijn schuld dat genocide nu zo een slechte naam heeft gekregen he.
Men moet ophouden met dat fantasme van Hitler als de pure, zuivere incarnatie van het absolute slechte he. Hitler was een toegewijd man die gewoon aan een enorme Dunning Kruger leed, en dus in een totaal waanzinnige theorie was gaan geloven hoe de Duitse natie ten onder ging door de Joodse infectie. Vanuit zijn standpunt deed hij eigenlijk alles wat nodig was om trachten zijn volk te redden van die ondergang. Een meer toegewijde leider was moeilijk te bedenken. Het enige dat mis was, was zijn uitgangspunt.
Maar door die zijn stommiteit is men het kind met het badwater gaan weggooien. Nu begrijp ik dat wel, en ik gaf ergens exact een argumentatie in die zin: GEZIEN er hier en daar een misleide genocide is, gaan we gewoon maar ALLE genocides bannen. Dat is de techniek die ik niet slecht vond ten aanzien van migranten in Spanje bijvoorbeeld, en die toegepast wordt op mensen met een glaasje op aan het stuur: gezien we het risico niet willen nemen dat er EEN PAAR verkeerde genocides gebeuren, gezien we het risico niet willen nemen dat er EEN PAAR migranten verkeerde dingen doen, gezien we het risico niet willen nemen dat er EEN PAAR mensen met een glaasje op een autoongeluk veroorzaken, doen we ze ALLEMAAL WEG. Geen migranten meer, geen mensen met een glaasje op achter het stuur, en geen genocides meer.
Zoals ik reeds stelde is zo een veralgemening echter enkel aan te raden als de totale kosten baten analyse toelaat om de ganse groep weg te doen. En wat genocides betreft, gaan we er veel heel nuttige verbieden, omwille van hier en daar een die op misleide basis doorgevoerd werd (waaronder die van de heer Hitler).
|
Hitler zijn genocide werd verborgen voor eigen volk. Dus zelfs de nazi hadden nog grenzen.
Hitler zijn genocide was wetenschappelijk racisme, deze religieus racisme waarvan de wetenschap snel laat zien wie nu écht oorspronkelijk van dat grondgebied komt.
Geef dan toe dat ge religioot zijt als het in uw kraam past. Het is u dus niet te doen om een beleid op mensenmaat, maar beleid in voordeel van psychopaten die gerust mogen liegen als het doel de middelen heiligt. Zelfs religieuze waanzin.