Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cato
Europa kent geen moraal meer , zoals ook Amerika geen moraal meer kent.
We kunnen ons afvragen of er na 2000 jaar christendom en preken over naasteliefde,
überhaupt wel een moraal bestaat.
|
Ik vind dat een rare vraag. Moraal bestaat: "waar zit mijn voordeel ?"
Maar aangezien in uw overwegingen ons eigen voordeel blijkbaar geen belang heeft, en er een soort van universalisme aangehangen wordt:
Het is toch een beetje hypocriet om die 2000 jaar christendom boven te halen, dat als inspiratie heeft gediend voor slachtpartijen in Afrika, Amerika en Azie, om nu een volk dat beslist heeft om de nazies van deze tijd uit te roken voor ze weer zelf aan de beurt zijn, de les willen te lezen niewaar.
2000 jaar christendom gaat gepaard met 2000 jaar totale religieuze waanzin waarbij geweld, foltering en exterminatie altijd hand in hand gingen voor meerder eer en glorie van een sprookjesverhaal, maar nu we ginder op kleine schaal te maken hebben met een bondgenoot die het aan de stok heeft gedurende 80 jaar met de opvolgers van de nazies, en beslist heeft dat deze keer het uitroken aan de andere kant van de lijn zou gebeuren, is het een groot schandaal...
Zoals de wereld uitgekuist werd van de Europese nazies lijkt het mij logisch om dat nog eens over te doen met de moslims als opvolgers ervan he.