Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul
Maar die regel klopt bij constante snelheid maar niet in de ffile, tijdens de accordeon rij je dichter
|
Logisch.
Citaat:
Het is logisch, je houdt 2 sec afstand, maar wanneer de voorganger remt verkleint de afstand en duurt het enkele millisec vooraleer hij remt dus wordt uw afstand kleiner dan 2 sec een klein moment, het kan zakken tot 1 sec
Op mijn scherm staat geen sec maar meters je ziet een afstand bvb 100m
Maar ben vrij zeker tijdens het remmen zit je dichter
|
Zodra er geremd wordt of eenderwat iemand invoegt telt de afstandmeting niet meer over een lange afstand, namelijk 700 meter, enz.... Dat kan allemaal vastgesteld worden, ggl op VAMA. Aanvaard door de rechtspraak.
uitleg:
Citaat:
https://www.bussgeldkatalog.org/blit...smessung-vama/
Hoe werkt de meetmethode?
VAMA is een methode voor het meten van afstanden op een stationaire brug. Twee camera's worden geïnstalleerd op een brug over de snelweg. Deze registreren het verkeer op alle rijstroken. Het gefilmde gebied beslaat 700 meter.
VAMA is een verkeersmonitoringmethode die naast de technologie ook menselijke tussenkomst vereist. Twee politieagenten controleren constant de verkeersstroom in een voertuig dat bij de brug geparkeerd staat. Dit voertuig is uitgerust met een monitor die de video-opnames van de camera's weergeeft. Een snelheidscamera bevindt zich onder de brug. Deze wordt alleen door agenten gebruikt bij een vermoeden van een volgende overtreding of snelheidsovertreding. In een dergelijke situatie is de snelheidscamera ontworpen om een foto van de betreffende bestuurder te maken, zodat deze kan worden geïdentificeerd.
De meting zelf is gebaseerd op markeringen op de weg, zogenaamde meetlijnen. Wanneer een voertuig de gemarkeerde posities bereikt, wordt een stopframe gemaakt en wordt de tijd die op de video wordt weergegeven, afgelezen. Met behulp van een formule die rekening houdt met afstand en tijd, kunnen de afstand en snelheid worden bepaald. Deze analyse wordt uitgevoerd in het laboratorium en vastgelegd in een speciaal evaluatierapport.
|
ook:
https://www.youtube.com/watch?v=hEEpuwOEys8
Als je dwarse witte lijnen op het wegdek (voor autobahnbruggen) tegenkomt awel daar wordt soms gemeten.
Onnodige (agressieve) gatplakkers worden dus wel eens gepakt.
Als men zich afvraagt waarom awel omdat te weinig veiligheidsafstand de grootste oorzaak is van snelwegongevallen.
Citaat:
https://www.bussgeldkatalog.org/unfa...le%20ausmachen.
Als häufigste Unfallursachen auf der Autobahn gelten ein ungenügender Abstand (8.730), das Fahren mit unangepasster Geschwindigkeit (7.385) und eine eingeschränkte Verkehrstüchtigkeit der Fahrer (1.917). Insgesamt ereigneten sich auf den Autobahnen 20.928 Unfälle mit Personenschaden.
De meest voorkomende oorzaken van ongevallen op de Autobahn zijn onvoldoende afstand tot de voorligger (8.730), rijden met een onaangepaste snelheid (7.385) en verminderde rijvaardigheid (1.917). In totaal vonden er 20.928 ongevallen met persoonlijk letsel plaats op de Autobahn.
|