Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano
Flauwe kul, wat zeg ik? Een gore leugen. Ik heb van die vermeende expansiviteit nog geen gram gezien.
Ik weet wat j gaat zeggen: en Oekraïne dan?
De inval in Oekraïne is een rechtstreeks gevolg van de Oorlog in de Donbas die door het Oekraïense leger werd aangesticht met het doel de Russische-talige bevolking in de Donbas uit te roeien. De Oekraiënse oorlog (Speciale Operatie) begon in april 2014 en resulteerde in 6.500 gedode pro-Russische separatistische troepen, 4.400 gedode Oekraïense troepen en tevens werden er 3.404 burgers gedood. In februari 2022 mengde Rusland zich rechtstreeks in deze defensieve oorlog.
|
Macron beschuldigt Putin ervan dat hij moet eten. Eten om in leven te blijven, dat zal wel. Maar Macron bedoelt iets anders, zonder het expliciet te zeggen. Iedereen die het huidig financieel systeem een beetje kent weet dat dat systeem moet eten [een metafoor voor "groeien"], omdat het anders in elkaar stort. En Macron zal ook wel weten dat het Amerika is dat Europa en de rest van de wereld aan het opeten is, niet Rusland, een tweede toegedekte boodschap in zijn mededeling net na de vernederende vergadering in Washington.