Los bericht bekijken
Oud 8 september 2025, 15:53   #528
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Als ik tegen u zeg dat ik een cola ga pikken, en ik steel die.
Was er dan intent tot diefstal, ja of neen?
Het is eerder: ik zeg tegen U dat ik een cola ga pikken, en die cola staat daar nog, maar iemand heeft mij gezien toen ik ernaar keek.

Ook al zouden we dat graag zien, we kunnen geen genocide van formaat waarnemen. Er zijn gewoon veel te weinig Gazoense doden hiervoor. De cola staat er nog.

Natuurlijk kunnen er een paar zodanig discrete pogingskes tot micro genocide gedaan zijn op zo een manier dat het niet waar te nemen is. "ik heb eens een blik op die cola geworpen". Maar het is zo goed als onmogelijk vast te stellen dat er een veel groter aantal burgerdoden zou zijn dan normaal verwacht is in die oorlogssituatie.

Kijk, gans de Palestijnenjuichbende zegt al 80 jaar dat Israel weg moet. Je kan dus zeggen dat ELKE (mislukte) aanval op Israel een genocide is, uitgevoerd door de Palestijnenjuichbende. En daar zijn ook niet echt aanwijzingen voor, dat ze daarin lukken, er zijn nu meer Israeli's dan 10 jaar geleden.

Dat de twee groepen elkaar zouden willen uitmoorden is een feit, en dat is heel normaal. Maar dat ze er niet aan (kunnen) beginnen is blijkbaar ook een feit.

Dat men de intentie heeft om andere volkeren uit te moorden lijkt mij in het algemeen zelfs de basis van het bestaan van een volk. Maar dat men daar niet vaak echt toe komt, is nu eenmaal een gegeven van de werkelijkheid he. Vele genocidairs zijn geroepen, weinigen uitverkoren.

Laatst gewijzigd door patrickve : 8 september 2025 om 15:58.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden