Los bericht bekijken
Oud 26 september 2025, 05:30   #1
thePiano
Perm. Vertegenwoordiger VN

thePiano's schermafbeelding

Standaard Bart De Wever in de VN: 'Ken je een beetje Latijn?'

Wat die Bart DW toch heeft met het Latijn dat gaat mijn verstand te boven. Was dat Latijn niet eeuwenlang de taal van de onderdrukker, de uitbuiter en de seksmaniakken en pedofielen?

Nee Bart, als ik het over de onderdrukker heb dan heb ik het niet over de franskiljons, en het frans als de voertaal van de patrons die het kl**tjesvolk tot de laatste druppel uitpersten en ons vreselijk haten als we om meer brood vroegen.

Nee, dan heb ik het over de Rooms-Katholieke Kerk met zijn meer dan 1,2 miljard volgelingen. Het Latijn was tot aan het Tweede Vaticaans Concilie (1962-1965) de taal bij uitstek waarmee de R-K-K ons aansprak en betuttelde. Het bijgeloof van de arme mens zorgde ervoor dat we binnen de lijntjes bleven lopen en bepaalde - in het latijn dus - heel ons leven van bij de geboorte tot aan de dood. We mochten het niet eens begrijpen wat ze ons het latijn toesnauwden.
  • Dus, telkens BDW ons vraagt "Ken je een beetje latijn?" dan moet ik terugdenken aan mijn jeugdjaren in de jaren '50 en '60 toen onze pater van dienst die ook onze leraar was op school en ons strafte telkens we weer niet rustig waren door onze billen af te ranselen met een grote rekenlat en in het latijn een reeks verwensingen toeschreeuwde.
  • Of hoe de bakker in ons dorp (Sint Job in't Goor) ons brood weigerde te verkopen omdat we 's zondags niet in de zondagsmis waren opgedaagd of de schoenmaker die ook koster was van de parochiekerk en weigerde onze schoenen te lappen omdat we niet vroom genoeg waren.
  • Of hoe in 1963 een Dominicaanse Pater die in de Trappisten abdij van Westmalle aan een zoveelste bijbelvertaling op een keer met zijn beide handen diep in mijn broek greep om te kijken of ik ook een flieter had zoals hij, de smeerlap, onderwijl in het latijn zichzelf masturberend en tegelijk vervloekend omdat hij zijn perverte neigingen zo nodig moest ventileren.

Nee Bartje, voor mij geen franskiljons meer, maar nog vOOr de frankiljons nog eerder de katholieken bij het groot vuil gezet! De RKK dat was pas de pest van Vlaanderen!

Laatst gewijzigd door thePiano : 26 september 2025 om 05:33.
thePiano is offline   Met citaat antwoorden