Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Dat is normaal met staatsbedrijven zonder concurrentie. In feite betalen we 2 keer. Eén keer om de dienst te gebruiken en één keer via de belastingen om de put te dempen. Dan hebben het nog niet gehad over de soms stokoude treinen met lastige toegang en kapotte vieze oude stations. OK dat valt onder een andere staats maatschappij
Vorige maand kwam ik terug van Zaventem (als alles goed gaat de gemakkelijkste manier om de luchthaven te bereiken). Ik heb terug mijn ogen uitgekeken op de oude versleten stations met onkruid rond de sporen van méér dan een halve meter hoog liften of roltrappen die defect zijn, interessant als je een knie operatie hebt gehad met een valies van 20kg.
|
Onkruid kapot spuiten mag niet meer tenzij waar het niet anders gaat, ttz in de ballast. Ik wil de rekeningen niet zien die de NMBS betaalt voor het onderhouden en verwijderen van het hele spoorwegnet. Die moeten geëxplodeerd zijn sinds spuiten niet meer mag. Dikwijls wordt het onkruid nadat het werd gemaaid nog eens weggebrand met gasbranders zodat het minder vlug terug groeit. CO2 ole ole. En de perrons, die verslijten sneller dan ooit.
De miserie met liften en roltrappen merk ik op veel plaatsen en geeft massa's zoekresultaten door de zoekmachine. Chinese brol die sneller kapot is dan de stukken met schepen kunnen worden aangevoerd vermoed ik ? Het is bij De Lijn, in al dan niet private flatgebouwen of in winkelcentra niet anders. Vivaldi is een inhaalbeweging begonnen in het herstellen bij De Lijn en de NMBS na de besparingen onder de Zweedse coalitie. Of het veel gaat uithalen met al dat vandalisme en klein terrorisme ... ?