Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Voltian
Ik vind dat gunter's posts de laatste weken (en maanden), aantonen hoever je een "trouwe meute" kan brengen om het onaanvaardbare aanvaardbaar te maken, om absolute macht te installeren, terwijl je claimt exact het omgekeerde te beogen (vrijheid, free speech, geen censuur, libertarisme, kleine overheid...).
De spreidstand tussen onverzoenbare uitspraken, soms met maar 30 seconden ertussen, zou genoeg moeten zijn voor elke helder denkende mens om de ware ambities te doorzien. Maar nee, men volgt slaafs de incoherente redenering en om het rationeel verteerbaar te maken, is de reactie “Dems deden dat ook” of zoiets. Of men verzandt in abstract gewauwel om alles te hullen in een mist en het zo verteerbaar te maken. Ik vraag me af hoe je zoiets kunt bestrijden. Louter wijzen om de interne inconsistenties volstaat duidelijk niet.
Propaganda, brainwash is nog altijd even krachtig als anders.
Het is een reminder dat geen enkele vrije samenleving veilig is voor de lokroep van autoritaire populisten...
|
Daar ben ik het volledig mee eens. Autoritaire populisten hadden vroeger grote hordes om te nemen vooraleer ze een basis dwepende volgers hadden gevonden. Maar de social media veranderden dat, dit is de ideale couveuse voor tunnelvisie, conspiracy verhalen, propaganda en desinformatie te versprijden.
De betere agit propagandisten hebben zelfs een eigen woorden repertoire ontworpen, zoals 'MSM' of 'alternative media' en prediken dat de echte pers 'lügenpresse' of 'regimezenders' zijn en dat de brave burger voor zijn informatie veeel beter bij hen terecht kan...
Dat is : down the rabbit hole.
Kijk maar hoe zulke individuen daarna steeds maar met crackpot verhalen afkomen, en verwijzen naar waardeloze websites zoals frontnieuws, niburu, zerohedge, RT en andere parallelle universums.
Dat zijn de dwepers, de basis waarop de Alex Jonessen van deze wereld rijk worden.