Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Voltian
Moest ik de antwoorden weten, ik was stinkend rijk.
Zelfs met uw duiding, begrijp ik de hoge marktcapitalisatie nog steeds niet. Ja, het is meer dan auto's, maar auto's zijn nog altijd de kern van dat bedrijf. Ja, energie groeit, maar ook niet crazy hard en in de energie-branch is er meer concurentie. de incumbent OEM's in de auto sector hebben nu ook een deftig aanbod van EV's. Vroeger was Tesla de enige deftige EV. Da's al lang niet meer het geval.
Maar goed, ik zal maar accepteren dat ik het niet snap, want de markt geeft mij ongelijk en de markt heeft altijd gelijk.....
|
Die laatste zin is alvast een mooie slotzin.
Je kunt er nog bijdenken dat oude klassieke (analoge) manier niet meer veel waarde heeft of krijgt...
bvb SpaceX hoeft ook niet naar de beurs te gaan om zijn waarde te zien verviervoudigen in enkele jaren, of van 12 miljard naar 400 miljard in 10 jaar.
Overigens een privaat bedrijf... Musk begon met $100 miljoen eigen geld in 2002.
Citaat:
|
Vroeger was Tesla de enige deftige EV. Da's al lang niet meer het geval.
|
Toen wou Musk Tesla (augustus 2018) van de beurs halen, ging niet door... de market cap van Tesla was toen bijna normale $40 miljard en daalde in 2019 nog naar $ 33 mrd:
https://www.macrotrends.net/stocks/c...sla/market-cap
Ik vraag me nog af moest dit gelukt zijn wat er dan voor Tesla-modellen en -techniek op de markt zouden zijn.