Hoe klein kan je zijn als omhooggevallen artiest.
Verlieten de mensen terecht de schouwburg? Of wat denken jullie er van?
https://www.hbvl.be/media-en-cultuur...100142807.html
Nederlandse cabaretier weigert voorstelling te spelen omdat er hulphond in de zaal zit: “Ik heb grenzen”
De Nederlandse cabaretier Patrick Laureij heeft vrijdagavond geweigerd om een optreden te laten beginnen, omdat er een hulphond in het publiek zat. Dat melden Nederlandse media. “Ik voelde mij onveilig en kwetsbaar”, klinkt het.
Laureij zou vrijdagavond in Amsterdam zijn voorstelling ‘Kintsugi’ spelen, voor een publiek van 300 mensen. Voor aanvang van de voorstelling vroeg de cabaretier echter aan een vrouw met een hulphond in het publiek om de zaal te verlaten. Gevraagd waarom, antwoordde hij: “In verband met gabbermuziek”, die bij zijn opkomst erg luid afgespeeld zou worden in de zaal. “Er is mij niet verteld dat er een hond is en ik heb daar moeite mee, want ik heb heel harde muziek in mijn show. Dat is niet diervriendelijk.
Ik speel niet voor baby’s en honden. Dat is toch mijn grens. Ik mag toch mijn grenzen bewaken als ik dat niet wil?”, aldus Laureij verder. “Ik voelde mij onveilig en kwetsbaar”, klonk het ook.
Voor mij is dit ne opgeblazen zak.
Zo'n honden worden opgeleid om in alle omstandigheden te kunnen functioneren, en ja daar hoort ook theaterbezoek bij.
Het publiek lijkt eerst te denken dat de opmerking bij de show hoort, maar als blijkt dat Laureij het meent, komt er boegeroep uit de zaal. Zo’n zestigtal mensen zou daarop verontwaardigd de zaal verlaten hebben.