Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans
Ik heb uw tekst drie keer gelezen en ik zie nog steeds niet wat je wil uitleggen. Je hebt het over een waardeloze prul en een hu ... monopolie?
|
Niet?
Ik reageerde gewoon op uw uitlatingen dat bedrijven die prijzen kunstmatig hoog houden aan georganiseerde misdaad doen.
En op uw uitlating dat klanten recht hebben op een prijs in overeenstemming met de kostprijs van een product.
En volgens mij kloppen geen van die twee uitlatingen.
Vandaar dat ik het voorbeeld gaf van een bedrijf dat absurd dure en onbruikbare reddingsvesten maakt.
Als de klant vooraf weet dat ze onbruikbaar zijn en hij is bereid om de prijs te betalen; wat heeft dat dan met georganiseerde misdaad te maken?
En waarom heeft de klant het recht op een prijs voor die reddingsvesten die in overeenstemming is met de kostprijs van de materialen (wat papier maché)?
En verder had reservespeler het over een monopolie maar dat heeft bij gewone bedrijven niets met de prijs van de producten te maken.
Het bedrijf kiest zelf de verkoopprijs van hun producten. En of ze nu met hun product in een monopoliepositie zitten of niet verandert daar ook niets aan.
Begrijp je het nu of zal ik het nog eens uitleggen?