Los bericht bekijken
Oud 28 april 2005, 19:36   #24
Wolfgang Meister
Banneling

Wolfgang Meister's schermafbeelding

Standaard

Twee conclusies van mijzelf:

1) De meerderheid van zo'n poorten, (zeker als het om een luxe-bedrijf zou gaan met luxe-exemplaren) worden besteld door eigenaars van villa's en begoede firma's enzovoort. Ik kan me best voorstellen dat zo'n eigenaar niet graag een allochtoon ziet afkomen om dat ding te installeren omdat hij onbewust allochtonen associeert met een lid van een inbrekersbende die van zijn (soms interim-) jobke handig gebruikt maakt om:
a) inside-informtie te vergaren over de rijkdommen die achter die poorten schuilgaan (dure auto's, andere goederen)
b) vermits hij de techniek van de door hemzelf geïnstalleerde poort kent weet hoe hij moet binnenraken, desnoods met een kopie van de sleutel of weet-ik-veel.

Ik als bewoner van zo'n peperdure villa zou ook zo'n kerel niet graag zien komen, niet omdat ik iets heb tegen zijn afkomst maar omdat ik de misdaadstatistieken ken en wéét dat inbraken hoofdzakelijk gepleegd worden door allochtonen. Deze reflex is dus gebaseerd op een veiligheidsrisico dat ik niet wil lopen en niet gegrond op racisme.

2) Twee: die zaakvoerder liegt er op los want welke zaakvoerder gaat zijn klant op voorhand vertellen dat een allochtoon de klus komt klaren? Dat is gewoon een uitvlucht. Tenslotte plaats je zo'n poort eens in de twintig jaar, het is geen ruitenwasser die iedere maand langskomt. Ik denk dat de meesten die allochtoon niet graag zien komen maar haast niemand zal een groot bakkes
opzetten en hem terugsturen...
Wolfgang Meister is offline   Met citaat antwoorden