Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gertj3
Eigenlijk vind ik heel die heisa maar niets
maar het is wel zo dat het arbritagehof beslist heeft dat bhv moet gesplits worden dan moet dit maar gedaan worden maar daarvoor moet geen regering vallen dat vind ik maar al te belachelijk!!
cd&v en nva heb ik nog niets anders horen doen dan roepen maar zelf met een voorstel komen nopes niets alleen maar roepen dat het zou gesplitst worden in vijf minuten
toch begrijp ik de Wever niet goed
Waarom zo vriendelijk voor de sp.A en zo hard voor de vld?
voor de verkiezingen riep de nv.A nog dat ze niet wou regeren met sp.A vanwaar die ommekeer plots?
|
Gertje, je kent het voorstel van CD&V en N-VA (en trouwens het VB staat daar ook achter) maar al te goed hé: splitsen zonder compromissen.
Vind jij het dan gerechtvaardigd dat de Franstaligen tegeneisen stellen en dat de VLD nu zelfs de splitsing afwijst en zoekt naar een andere "oplossing"?
Het is de schuld van vooral de MR/FDF dat de regering zou vallen over BHV, dat moet je niet CD&V verwijten. Het is MR en FDF die uberhaupt iets terugwillen voor BHV of BHV gewoon niet gesplitst willen zien, dus het zullen zij zijn die de regering zullen laten vallen, samen met de PS.
Di Rupo is heel goed in het verdraaien van de schuld, spijtig dat er daar zo veel inlopen.