Citaat:
|
Oorspronkelijk geplaatst door 1handclapping
Ik ben kontent van Telenet, betaal tegenwoordig bijna niets aan telefoonkosten
alle installatiekosten waren gratis.. zal een beetje regio-gebonden zijn zeker ?
De thesis van onze vriend Steenbok is zeker niet oninteressant, alhoewel ik mijn twijfels
heb aan het enthoesisme van de inwoners van de duitse en nederlandse gebieden die hij in zijn "Eurregio" zou willen betrekken. Wijzigen van Landesgrenzen ligt in Duitsland
zeer laag in de Markt - men wilde er ooit bv. de Deelstaten Niedersachsen, Sleschwig Holstein , Hamburg en Bremen tot een grote deelstaat "Nord" omvormen en ook
Brandenburg met Berlijn verbinden tot één staat = men stootte steeds op een Nein
van de bevolking. Een door Steenbok 66 geschetste deelstaat van Europa lijkt me dus
op de eerste plaats geen populair idee (in hoever is Europa nog een populair idee ?)
Maar goed : sommige zaken raken gerealizeerd ondanks het feit dat ze aanvankelijk niet populair waren... overtuig uw medemens.
|
Kijk, de Antwerpenaars kunnen de situatie hier niet goed inschatten...
en het ging niet om een deelstaat...
het gaat om het Europa van de Regio's...
en Maastricht, Luik, Aken, Hasselt, etc liggen meer in onze aard dan Antwerpen en Broekzele en verder...
de interrelatie hier wordt beter en beter en er zijn veel initiatieven en eeen betere ontsluiting lags enerzijds de light-rail verbindingen en anderzijds de Duitse Eurregio-Bahn die bestaat en al met NL geconnecteerd is, en onder mekaar zal dat nog verbeteren...
De universiteiten van beide Limburgen hebben al gemeenschappelijke afdelingen, de universitaire integratie van bepaalde richtingen Luik-Maastricht is aan de gang en ook de Technische Hochschule Aken, die praktisch alle mogelijke universitaire faculteiten omvat is bezig...
de Eurregio Raad is ieder jaar beter in werking en samenwerking? etc...
uiteraard vraagt dat nog een �* twee of drie generaties... maar wij hebben meer onder elkaar dan met de andere NL-talige provincies van B.
Vlaanderen is ook maar matig populair omdat wij >Limburgers een profitariaatswingewest zijn van dat wangedrocht...
Wait and see...