Los bericht bekijken
Oud 29 april 2005, 14:38   #125
Johanna
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard
Tja ik zal maar denken dat ik het niet goed verwoord heb.

Misschien helpt dit : doe nu eens niet mee aan het spelleke dat CDV in het fed parlement en CDV in Vlaams parlement een andere partij is.
idem voor SPA en VLD. Het zijn dezelfde kopstukken die zowel het Vlaams als het Federaal regeringsprogramma onderhandeld hebben en ondertekenden.

Toen de Vlaamse regeringspartijen dus BHV inschreven en om ter stoerste deden over de splitsing wisten ze al hoe de situatie ervoor stond. Onder druk van het VB en de verkiezingsuitslag en vooral hun stoere preverkiezingsdagtaal konden ze niet anders.
als dan de CDV-NVA hooghartig in de uitgestoken hand spuwden van het VB wisten zij dat zij gedwongen zouden zijn om paars te depanneren. hebben ze dan ook gedaan he.
voro het VB is iedere andere partij dus inderdaad een partij waartegen ze oppositie moeten voeren.

Trouwens mijn ander berichtje vlak ervoor niet gelezen over het op zijn kop zetten van de dingen ?
Vergeten dat Yves Leterme het VB op een deftige manier heeft ontvangen, ze zijn zelfs lachend uit elkaar gegaan.
Dat is wat anders dan in de hand spuwen.

En over die uitgestoken hand van het VB is al genoeg gezeverd, dat gelooft niemand meer!

De splitsing B-H-V was tijdens de verkiezingsperiode een speerpunt voor elke Vlaamse partij, daar hadden ze het VB zeker niet voor nodig.

Bij het samenstellen van een Vlaamse regering was het zinloos samen te gaan met het VB, omdat de steun voor een goedkeuring van de splitsing B-H-V vooral moest komen van VLD en SP.a,
die zeker druk moesten uitoefenen op de federale regering.

En waarom is het VB onmiddellijk na de Vlaamse verkiezingen niet ingegaan op een voorstel van Leterme, gedaan voor heel kijkend Vlaanderen, om zelf een Vlaamse regering samen te stellen. Hij heeft zijn voorstel wel twee keer herhaald.
Maar toen kreeg het VB het even benauwd en zweeg wijzelijk.

CD&V/N-VA blijft Vlaamse Burgemeesters trouw
Johanna is offline