Los bericht bekijken
Oud 29 april 2005, 17:00   #206
robert t
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CLAESSENS Joris
Ik hak ook al eens op niet NVA'ers hoor maar...
als je goed gelezen heb mik ik eigenlijk op de NVA-leiding en haar hypocriete houding en op Bourgeois en De Wever in het bijzonder omdat deze de culminatie van die houding zijn.
Ik wil nog eens benadrukken dat ik zeker geen afkeer heb van het NVA op zich noch op zijn stemmers of leden in het algemeen.
Ik heb wel een probleem met dat gevestigd deel van de NVA die enerzijds hoog van hun toren blazen omdat zij 'tegen het cordon (zouden) zijn (maar zo regelmatig mogelijk altijd wel streseren dat dit alleen maar is omdat het niet werkt) en anderzijds steevast met zelfs nog meer rigoreur daaraan vastknopen dat zij de door het cordon gestelde voorwaarden zullen blijven volgen en zelfs zonder cordon nooit, maar dan ook nooit zullen samenwerken met het VB.
Een cordon in theorie afzweren maar het in praktijk rigoreus doorvoeren is in mijn ogen wel het toppunt van hypocrisie.
Temeer daar ik regelmatig van NVA'ers, ook leden, te horen krijg dat een meerderheid van de leden en stemmers wel degelijk voor een samenwerking met het VB te vinden is. Sommigen om positieve en andere om negatieve redenen maar toch een meerderheid.
Indien dit klopt... hoe democratisch is dan het NVA?
De meerderheid zegt ja en het bestuur zegt nee, ik zou dit van mijn partij nooit aanvaarden!
Bedankt voor je bericht. Maar ik wil je toch je aandacht vestigen op het feit dat het geen uitzondering is dat sommige
ideeën van de basis niet parallel lopen met deze van de partijleiding. Je zal dat vermoedelijk ook ondervinden wanneer jullie op gemeentelijk vlak
(Antwerpen?) en misschien vanaf 2007 op het vlaamse niveau, voor mij niet gelaten, verantwoordelijkheid zullen dragen. Ik ben maar een bescheiden partij-militant die zijn best doet en betreurt dat er langs beide kanten van de top op het ogenblik geen tekenen van enige toenadering zijn. Maar wat er vandaag niet is kan morgen ten goede veranderen. Hoop ik.
robert t is offline