Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe
Zelfs al is men ondertussen bezig met het zoeken naar bewoonbare planeten in en buiten ons zonnestelsel, dan zie ik nog niet zitten dat men zes of zeven miljard mensen eventjes via de shuttle naar planeet X-235 gaat kunnen vervoeren.
De mensheid z�*l sowieso vergaan, ik ben daar fatalistisch in. En bovendien gaat iedereen toch dood. Geen kat in het heelal dat daarom zal malen.
Ik denk dat je best wat minder megalomaan moet denken!
|
De aarde was ooit plat volgens de mensheid, de maan leek onbereikbaar, vliegen was onmogelijk, de pest was het werk van de duivel,iemand bereiken die duizenden kilometers verder woont leek een utopie en toch zijn we erin geslaagd dit te bereiken en hoe hebben we dit gedaan door te geloven in ons zelf en in de wetenschap en met een tikkeltje geluk.
6 of 7 miljard mensen ineens verhuizen met een shuttle naar een andere planeet is ook nie de bedoeling.
Mars koloniseren is voorlopig ook al een hele prestatie en theoretisch al mogelijk want water is er op mars in de vorm van ijs.en ik den kdus dat binnen een aantal decennia er mensen zullen wonen op mars.
als we genoeg investeren in de wetenschap kunnen we nog veel bereiken en je moet weten dat we nog maar heel weinig weten het heelal en lichtsnelheid lijkt misschien onhaalbaar maar misschien zijn er nog andere mogelijkheden.
Zoals stephen hawkings zegt is het misschien mogelijk de ruimte-tijd te doorbreken en te plooien zodat een afstand van miljoenen lichtjaren in een paar seconden kunnen worden bereikt.of een soort van wormgaten die we kunnen gebruiken.
Deze wetenschap dit bij manier van spreken nog maar net bij de bevruchting wie weet wat we allemaal weten bij de geboorte?
ik wil maar zeggen da we veel nog niet weten en misschien zullen we het nooit weten dat is neit zeker maar wat is beter? iets doen of niets doen en wachten op het einde?
ik heb hoop dat de mensheid ooit de ruimte in zal gaan en dan nog iets wie zegt dat er niet al intelligente wezens op andere planeten zijn die net zoals ons proberen de ruimte in te gaan.
het staat vast dat er miljoenen planeten zijn waar leven mogelijk is en zelfs miljoenen waar intelligent leven mogelijk kan zijn en honderdzuidenden waar zelfs mensen kunnen overleven en we zijn nog maar pas bezig om ze te vinden maar ze zijn er.
Want als ons zonnestelsel een druppel water zou voorstellen dan is het heelal zo groot als alle oceanen samen.
dus kans genoeg op nog andere leefbare planeten die een vergelijkbare zon en positie hebben ten opzicht van deze zon;
dus zeg nooit nooit.alleen van de dood zijn we zeker dat die ons allemaal treft maar dat wil neit zeggen dat we als soort zullen dood gaan