Hey,
Ik denk dat het ware karakter van een groot deel van de VLD hier even aan de oppervlakte komt kijken. Voor het overgrote deel van de VLDers is de vrije markt zo heilig dat morele bezwaren zoals nazisme en dergelijke futuliteiten niks voorstellen. Ze kunnen nog even de schijn hooghouden door voorlopig 'neen' te zeggen tegen het blok, maar de barsten ik het cordon sanitair tussen blok en VLD zijn niet meer op 1 hand te tellen. Ik was dus ook allesbehalve verrast toen ik het nieuws hoorde over Somers. Een logische stap in de evolutie van de liveralen.
Natuurlijk is het makkelijk om scha en schande te spreken over anderen. Het vraagstuk van een alternatief op de huidige gang van zaken steekt steeds meer de kop op. Daarom moeten we dat vraagstuk met beide handen vastgrijpen en zoeken naar een degelijk alternatief, een alternatief dat het Blok onmogelijk maakt, maar (even belangrijk) ook de oorzaken van het succes van het blok aanpakt.
En nu la question du jambon (de hamvraag): Wie is in staat om een correct alternatief te vormen? Tja, ik heb allesinds al veel bijgeleerd door regelmatig de site van de LSP te bezoeken. Geloof mij, een aanrader wat betreft politieke analyses!
www.lsp-mas.be
Groeten
CaRf