Los bericht bekijken
Oud 2 mei 2005, 11:29   #293
boerenverstand
Parlementsvoorzitter

boerenverstand's schermafbeelding

Standaard

Hallo,

Bijgevoegd uit NOVA. In Alkmaar vangen ze bijstandsaanvragers als volgt op:
http://www.novatv.nl/index.cfm?cfid=...ortage_id=3380

Resultaat van de vierhonderd aanvragers werden 30 gehonoreerd.
Veel kijkplezier !
Ik noteer dat vooral de dupe zijn : de werkenden , wiens inkomen volledig gekend is.
Dezen worden gefopt door de upperclass en de sociaal hangmatters en -matsters.
Wat te denken bijvoorbeeld van : "In Antwerpen 10%, in Charleroi 15% en in Brussel 15% van de bedrijven dient géén belastingsformulier in". Of nog Johan Vande Lanotte na 30 jaar sossen, tjeven en liberalen:"we gaan de fiscale fraude nu echt aanpakken!!"
O wee , als je het durft als loon - en weddetrekkende of ambtenaar niet forfaitair maar je beroepskosten met bonnetjes binnenbrengt, gegarandeerd dat één van financiën je oproept en een morgen zich bezighoudt met jouw bonnetjes uit te pluizen.

Steve Stunt heeft het bijna begrepen: als je de mensen , die het moeten doen, maar blijft voor de kop stoten met oneerlijke praktijken in het sociale huis dan haken ze af en komt privatisering van de sociale zekerheid. Misschien eens starten met deftig belastingen te innen.
De sossen zorgen ervoor dat héél veel geld naar de sociale zekerheid gaat maar of dat goed gebruikt wordt ,dat mag je niet vragen.
Enkele voorbeelden, die ik her en der als eens aanhaalde: een uitkering voor Marc Dutroux (7 huizen en godganse dagen werken); uitkeringen voor de outlaws (géén probleem,ik zou er wel eens bij willen zijn als deze opgeroepen worden door de RVA, Jan , die in de krant zegt dat het véél makkelijker is niets te doen....
Andre voorbeelden werden hier met bakken aangehaald zodat wie het écht nodig heeft mee de dupe wordt.
Het is hier écht wel Absurdistan.
boerenverstand is offline   Met citaat antwoorden