Los bericht bekijken
Oud 3 mei 2005, 08:44   #298
Marco
Parlementslid

Marco's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de limburgse leeuw
Ligt eraan hoeveel dop je hebt, uiteraard. En dat hangt nogal samen met je loon dat je verdiende. Toen ik werkloos was ging ik ook doplokalen schrobben en vrachtwagens lossen, standbeelden rechtzetten, opruimen, sjouwen, snoeien,...voor PWA-cheques van 125 fr./stuk of zoiets. En daar moest je dan al redelijk veel voor doen. Gelukkig dat de mensen soms in het zwart wat bijbetaalden als het werk zwaar was of lang duurde. Je zag dan dat die - meestal begoede klanten - zich schaamden omwille van de laagheid van het bedrag op die cheques en ze vonden dan zelf dat het niet in overeenstemming was met de werkelijk geleverde prestaties en dat er wel iets meer op tafel moest komen. Het was in de jaren '90 ook meer een klusjesdienst en ik geraakte vaak niet eens aan die veertig uren per maand, aangezien het aanbod toen nog zeer beperkt was. Het PWA-fenomeen heeft intussen wel uitbreiding genomen.
De manier waarop jij het hier voorstelt klopt ook niet. En als je elke werkloze veertig uur per week moet laten werken om zijn uitkeringske te verdienen, kun je ze beter een vast contract geven, dat is nog altijd mijn mening. Want dan gaat het allang niet meer om werklozen, maar om gewone werkende mensen, toch ?
Ben lid van het PWA bestuur van mijn geboortedorp. Gratis. Ik ken de cijfers en de feiten. Ik ben voor afschaffen van de PWA in zijn huidige vorm.