Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wanne
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C uit W
De mensen van het links roepen op tot sociale overraanvaardbaarheid van cannabisgebruikers, wat neerkomt op het aanvaarden en goedkeuren van cannabisgebruikers. Daarmee roept u dus op tot laksheid, luiheid en egoisme , wat het linkse front overigens ook oproept tegenover vreemdelingen... luihheid en egoisme ligt aan de bron van heel veel conflicten en oorlogen op deze wereld. Veel meer dan nationalisme of etne of wat dan ook... Misschien Waarom een doodsoorzaak bijcreeren als je ze kan wegnemen? Of is links bestuur, egoisme en sociale verloedering geen doodsoorzaak ?

|
Er is niet zoiets als overaanvaardbarheid. Dat wordt verdraagzaamheid genoemd, en dat kan de mensen alleen maar minder conflicten opleveren...
Wie is er trouwens egoistisch ? Wie beledigt minderheden, andere bevolkingsgroepen, andere godsdiensten ? Ik zie egoisme zeker niet als een kenmerk van een links bestuur, want een links bestuur is net het tegenovergestelde van wat men in de USA heeft, waar heel veel mensen op de rand van de armoede leven... En wat bedoelt u trouwens met sociale verloedering ?
|
Overaanvaarbaarheid gebruik ik gewoon hier even als synoniem voor laksheid en egoisme. En dat veroorzaakt wel conflicten.
Egoisme is niet kijken voor een ander, hem aan zijn lot overlaten. En dat zal er gebeuren met die nieuwe junkies die je wil bijcrieeren, met de filosofie van, doe met je lichaam wat je wil, maar laat mij gerust.
Die "slachtoffers" die aan de drugs raken omdat ze sociale problemen hebt, wel daar zou je beter eens mee praten in plaats van hen "goeie kwaliteit" te geven.
En over USA gesproken, er leven nog veel veel meer mensen in armoede waar er links bestuur is, dus uw vergelijking gaat ook hier niet op.