Los bericht bekijken
Oud 4 mei 2005, 23:02   #5
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jonas Elossov
Dat hele eindeloopbaansdebat is een fake-debat. En daar het (bureaucraat) cortebeek wel gelijk. Met een jongerenwerkloosheid van boven de 20%, en een gewone werkloosheid van meer dan 12% is het enorm idioot om te spreken van langer te hoeven werken; integendeel!

Werkduurverkorting, 32-urenweek zonder loonsverlies, verlagen pensioenleeftijd om het structurele werkloosheidsprobleem op te lossen.

En van dat tweede, dat vraag ik mij ook af, wanneer komen er ook eens wat meer strijdbare delegees aan de top van de vakbonden, voor ze uitgezuiverd worden.
Soms moet ik U gelijk geven...
Wat een land met de hoogste loonkosten van de wereld (volgens sommigen bestaan er evenwel geen hoge loonkosten ) moet doen, dat is de 32-urenweek invoeren, zonder loonsverlies met de verplichting tot vervanging en met verlaging van de pensioenleeftijd... Gezien er volgens deze personen geen loonkosten bestaan, kunnen deze 'verstandige' maatregelen, ook de loonkosten niet verhogen D
Daarenboven, dat gezwans over de slechte concurrentiepositie van onze ondernemeingen, dat is maar een schijngevecht... Ik vrees dat moeke seffens lastig gaat worden omdat ik weeral in mijn broek heb gepist van het lachen...

Ik, als onbenullige kleuter, zou denken... Verminder dat lomp, dom, lui en klantonvriendelijk staatsapparaat en zorg dat er een verantwoorde uitzuivering gebeurt onder de 'social en andere profiteurs'...

We zouden natuurlijk ook het aantal kolinies kunnen verhogen (zonder handjes af te kappen)... Bij mijn weten hebben we die nog enkel in Geel

Laatst gewijzigd door Chipie : 4 mei 2005 om 23:05.
Chipie is offline   Met citaat antwoorden