Los bericht bekijken
Oud 7 mei 2005, 18:15   #49
oliepiek
Banneling

oliepiek's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door /\|cazar
De economische groei is niet meteen gerelateerd aan een groei in energieverbruik. Dit laatste kan snel gecounterd worden door rationaliseringen door te voeren. Diensteneconomie verbruikt nu eenmaal een pak minder energie dan productie, het is juist de diensteneconomie die het Westen omhelst.
Het westen is eigenlijk een beetje irrelevant in het piekolie debat. Dat zou je toch moeten weten. We spreken over groei-economieën, niet over economietjes die hun kracht uitbesteed hebben op de golf van goedkope energie.

Zoals Colin Campbell zegt: "You can't eat the internet. The West may go hungry."

Citaat:
Bovendien is er een bevolkingsafname voorzien vanaf 2050.
Ja maar eerst is er nog een beetje groei, tot ongeveer 9 miljard mensen in 2030.

Citaat:
Je vooropgestelde cijfer van 7,5 miljard mensen is absurd.
Inderdaad, het ligt veel hoger.
Volgens de 2002 revisie van het 2000 rapport van de Population Division van de VN zal het bevolkingscijfer in 2050 rond 8.9 miljard liggen (waar eerst 9.3 miljard werd voorspeld). Rond 2030 ligt het rond de 7.5 miljard.

Al mijn cijfertjes komen van 's werelds meest betrouwbare instituutjes en onderzoekjes hoor, maak je niet ongerust.

Citaat:
De natuur houdt bij tijd en stond grote kuis onder de zwakkeren van een populatie, een soort menselijke myxomatose.
Het is wel leuk hoe je bij elk argument steeds een volks spreekwoord of een boutade bedenkt. Ik vind dat zeer creatief. Mijn poging :

"Mijn grootvader reed op een kameel door de woestijn. Mijn vader rijdt met een Mercedes door de woestijn. Ik zal te voet door de woestijn lopen." Saudi spreekwoord.

Laatst gewijzigd door oliepiek : 7 mei 2005 om 18:19.
oliepiek is offline   Met citaat antwoorden