Los bericht bekijken
Oud 9 mei 2005, 16:08   #6
Mitgard
Banneling

Mitgard's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robert t
Ik heb de bedoelde uitzending gezien en vond het al positief dat tenminste het schrijnend probleem van kansarmoede belicht werd. Dit gezegd zijnde, bleef ik toch met veel vraagtekens zitten. Buiten de goedbedoelde intenties van Inge Vervotte, blijft alleen de suggestie van auteur Bart Demyttenaere over, die resoluut pleitte voor een ministerie tot bestrijding van kansarmoede. Ik vermoed dat het bij een vrome wens zal blijven, maar een staatssecretariaat zou ik ook al toejuichen. Verder werd ook de maximumfactuur onder de loep genomen, een stap in de goede richting maar ook hier werd gewezen op de beperkingen. Je moet wel eerst afdokken hé, de doelgroep kan dit niet. Verder spreek je over de "almaar populairder wordende wijkgezondheidscentra", wel ik moet je zeggen dat ik in een middelgrote gemeente woon (24.000 inwoners) en al zou ik over een sterrenkijker beschikken, ik vind er geen. Conclusie : veel goedbedoelde intenties, and that's it. Daarom moet het VWS een succes worden, wie zei ook weer, wat je zelf doet is altijd beter?
er zouden m.i. ook meer 1-persoons sociale woningen moeten komen.
een soort 'kamers', ter grootte van een gemiddeld studentenkot.
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden