Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lomeanor
Het algemeen nederlands is ook ontstaan als een verzameling van dialecten, daarom zou onze taal niet minderwaardig zijn. Trouwens, het Vlaams (of zuid-nederlands) is erg verschillend van het noord-nederlands.
|
Maar daarom is er nog geen algemeen Vlaams. Tenzij je een 5-,6-,7-...talig Vlaanderen wil met Antwerps, Brabants, West-Vlaams, Gents,... . En die verschillen onderling even sterk van elkaar als van de standaardtaal.De standaardtaal blijft gewoon het Nederlands. Het enige dat ze gemeen hebben, zijn de Franse termen die er her en der ingeslopen zijn(en daar ben ik nu niet direct fan van). Vlaams Nederlands en Nederlands Nederlands zijn niet meer verschillend dan Engels Engels, Amerikaans Engels, Canadees Engels of Australisch Engels.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lomeanor
Door internationale bronnen wordt het vlaams trouwens erkend als de taal van Vlaanderen, als een variant van het in nederland gesproken nederlands. Als obejectieve internationale deskundigen dat onderscheid kunnen maken, waarom kunnen dan veel vlamingen dat niet?
|
Ik ben een Vlaming, ik woon in Vlaanderen en zal het dus wel het dus wel beter weten dan al die internationale experts of ik nu Vlaams of Nederlands spreek(dat sommigen alleen hun eigen dialect willen spreken en dat dan Vlaams noemen is hun probleem, niet het mijne).