Los bericht bekijken
Oud 12 mei 2005, 12:04   #37
Egidius
Perm. Vertegenwoordiger VN

Egidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door muys
ik kom zeker en vast niet op voor de bescherming van de franstalige minderheid, maar ik kom evenmin op voor een onderwerping van de franstalige minderheid. en in belgische context is het 1 van beide, en gezien ik voor geen van beide opteer wens ik een splitsing van belgie zodat beide gemeenschappen hun eigen weg kunnen uitstippelen.
Het hoeft helemaal geen onderwerping te zijn. De Vlaamse meerderheid kan best goed zorgen voor haar Franstalige minderheid en meteen ook voor de staat. Of zijn de Vlamingen van nature onderdrukkers?

Citaat:
democratie is inderdaad dat het volk heerst bij een meerderheid, maar het is zoveel meer dan dat.
Oh ja? Grendels misschien? Bijzondere meerderheden in elke taalgroep? Kasteelconclaven? Of wat had nu nog aan democratische instrumenten in gedachten?

Democratie is één en ondeelbaar. Een beetje democratie is géén democratie.

Citaat:
wanneer een gemeenschap zijn wil oplegt aan een andere gemeenschap is dat niet democratisch ookal is er een democratische meerderheid.
En waarom niet?

Citaat:
vond u overigens het opleggen van het vreemdelingenstemrecht van de franstaligen aan de vlamingen een correcte democratische beslissing?
U maakt een grapje? Het vreemelingenstemrecht is opgelegd door de Franstalige minderheid in collaboratie met een Vlaamse minderheid.

Egidius

Laatst gewijzigd door Egidius : 12 mei 2005 om 12:06.
Egidius is offline