Los bericht bekijken
Oud 12 mei 2005, 13:12   #39
Egidius
Perm. Vertegenwoordiger VN

Egidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
u moet mij hier geen dingen aanwrijven waar ik geen voorstander van ben, van mij mogen die speciale meerderheiden en die grendels morgen afgeschaft worden, samen met de afschaffing van belgie weliswaar.
Mogen de grendels dan blijven bestaan zolang België bestaat? Om democratische redenen?

Citaat:
"Het hoeft helemaal geen onderwerping te zijn. De Vlaamse meerderheid kan best goed zorgen voor haar Franstalige minderheid" : u spreekt hier van de franstalige minderheid alsof het een bende schapen zijn die zonder uw supervisie en zorg zouden sterven van honger, u spreekt hier over een volk en niet over een bende hulpbehoevende geesteszieken.
Neen, ik spreek over een minderheid die rechten heeft, maar zich democratisch moet neerleggen bij de meerderheid. Of zelf haar potje gaan koken. Ik wil ze voor die keus stellen, en hun maat meten. Jij wil dat niet: jij loopt weg.

Citaat:
een beetje democratie is inderdaad geen democratie, maar dat is veel eerder op uw definitie toepasbaar dan op de mijne. u plijt voor wilsoplegging van de ene gemeenschap op de andere en wil dat legitimeren door er een democratisch tintje aan te geven.
Neen. Ik pleit voor democratie, en die bestaat er uit dat het volk heerst bij meerderheid. Niets meer, niets minder. Als we uw opvatting zouden volgen dan moeten morgen ook de homo's, de mannen en de blondharigen het recht krijgen om de democratische meerderheid lam te leggen. Dat zou ondemocratisch zijn, niet?

Citaat:
bovendien bewijst u zelf dat u uw eigen definitie van democratie niet volgt, het vreemdelingenstemrecht is immers op zuivere democratische manier tot stand gekomen (volgens uw definitie althans) en toch vind u dat niet democratisch, gelieve u nader te verklaren
Haha, goed gezien Muys. We schakelen dus over naar een hogere verdieping. Kijk eens, betekent democratie niet dat het volk heerst? Het volk: is dat de VLD en de SP-A? Ik dacht het niet. Het volk, dat is volgens mij alle burgers van dit land te samen. Het vreemdelingenstemrecht is dus helemaal niet op democratische manier tot stand gekomen, het is beslist door een minderheid van 0,003 pct van de Belgen (namelijk zij die een zitje in het parlement bemachtigden).

Egidius
Egidius is offline