Discussie: Het is gedaan!
Los bericht bekijken
Oud 12 mei 2005, 19:35   #5
Den Bal
Gouverneur

Den Bal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kurt D.
Ik heb steeds Vlaams-nationaal gestemd, al sinds begin de jaren 80. Steeds Volksunie, zelfs door de moeilijke periode van de jaren '90 heen, met voortdurende interne twisten, naamomvormingen en concurrentie vanwege het Vlaams Blok.
Dikwijls tegen beter weten in de partij trouw gebleven, en blijven vasthouden aan het democratisch Vlaams-nationaal project.

Maar nu, nu is het gedaan. Als de N-VA op zeer korte tijd niet uit de Vlaamse regering stapt, en zo ziet het er naar uit, dan stem ik voor het Vlaams Belang! Mijnheer Bourgeois, ik hoop dat u dit leest (maar dat zal allicht niet zo zijn), U ONTGOOCHELT MIJ! De splitsing van B-H-V was en is een kernpunt van de N-VA en is zowat de voornaamste reden waarom deelgenomen werd aan de Vlaamse regering. WAAROM ER NU NOG INBLIJVEN??? We hebben er niks meer te zoeken!
Met spijt in het hart moet ik als democratisch Vlaams-nationalist vaststellen dat de gemaakte beloftes niet kunnen worden waargemaakt. Akkoord, voornamelijk door toedoen van de paarse partijen. Maar... dan hoeven wij niet in die Vlaamse regering te blijven!

Doe wat moet gedaan worden!
Ik vind dat ze gerust in de regering kunnen blijven. Doordat ze niet in de federale regering zetelen en dus enkel ,via de Vlaamse regering, druk konden zetten. Ze hadden ook een overeenkomst met de andere leden. Ik kan ook de logica van Bart DW volgen. Wanneer zoiets als een bijkomstige inspanning nodig is om de federale schuld te verminderen, kunnen ze daar trachten stokken in de wielen te steken. Uit de Vlaamse regering stappen is een kado voor VLD, SPA en alle Waalse partijen. Langs de andere kant ben ik voorstander om gesprekken aan te knopen met het VB. Wetende dat alle partijen in dergelijke gesprekken water bij de wijn dienen te doen.

Let wel: Ik ben geen lid of aanhanger van het VB, NVA of CD&V. Ik ben een Vlaming die niet partij gebonden is.

Laatst gewijzigd door Den Bal : 12 mei 2005 om 19:38.
Den Bal is offline